چت

سیم خاردار چیست و انواع آن

سیم خاردار یک نوع سیم با لبه های تیز با فواصل منظم است که برای ساخت نرده در اطراف زمین و یا باغ استفاده می گردد که در این مقاله تصمیم داریم به این موضوع و انواع سیم خاردار بپردازیم با ما همراه باشید با ادامه این مطلب...

سیم خاردار چیست و انواع آن

بطور کلی سیم خاردار یا همان Barbed wire نوعی سیم حفاظتی فولادی می باشد که جهت ساخت فنس های ارزان قیمت از آن استفاده می گردد، درادامه به موارد ذیل بیشتر اشاره خواهیم نمود:

  • تاریخچه سیم خاردار
  • سیم خاردار چیست؟
  • انواع سیم خاردار
  • سیم خاردار خطی تیغی یا تبری
  • سیم خاردار با روکش پی وی سی(PVC)
  • سیم خاردار حلقوی سوزنی یا همان ساده
  • دستگاه تولید سیم خاردار
  • روش نصب سیم خاردار
  • سخن پایانی

قیمت روز سیم و سایر مفتول ها

تاریخچه سیم خاردار

نیاز به سیم خاردار از قرن 19 میلادی وجود داشته  و از زمان های دور از سنگ و چوب جهت جلوگیری از ورود به محل زندگی و زمین ها به عنوان حصارکشی از آن استفاده می کردند تا اینکه اولین بار در سال 1867 توسط شخصی به نام لوسین بی اسمیت  از کنت اوهایو در ایالت متحده سیم خاردار اختراع گردید و از آن  موقع ایده سیم خاردار بوجود آمد و میان مردم بیشتر رایج شد.

سیم خاردار چیست؟

سیم خاردار از نوعی مفتول ارزان قیمت تولید می گردد که این محصول عمدتاً بصورت دو رشته فولادی گالوانیزه به هم پیچیده، تشکیل می شود که دارای تیغه های تیزی است که برای جلوگیری از ورود افراد و حتی حیوانات از بالای فنس نیز استفاده می گردد.
کاربرد اصلی سیم خاردار اغلب در زندان ها، بزرگراه ها، زمین های حریم خصوصی و لبه زمین های چمن است.

انواع سیم خاردار:

در بحث انواع سیم خاردار اول باید بگوییم در کل سیم خاردار به دو طبقه کلی سیم خاردار خطی و حلقوی تقسیم می شود،  به این صورت که اگر سیم خاردار بصورت مستقیم و مانند خط و در یک امتداد نصب شود سیم خاردار خطی گوییم حال اگر همین سیم بصورت حلقه های متوالی در محل حصارکشی نصب گردد به آن سیم خاردار حلقوی گوییم. که هر یک از اینها خود دارای چندین نوع مختلف می باشد که ما در زیر به چند نوع آن بسنده می کنیم...

  • سیم خاردار خطی تیغی یا تبری
  • سیم خاردار  با روکش پی وی سی
  • سیم خاردار حلقوی سوزنی یا همان ساده
  • سیم خاردار حلقوی تبری  یا تیغی
  • سیم خاردار خطی سوزنی
  • سیم خاردار با تیغ های جوش داده شده

سیم خاردار خطی تیغی یا تبری

این مدل سیم از استیل ضدزنگ با قطر 3 میلیمتر تولید می گردد و به خاطر تبری شکل بودن تیغه ها به این نام نامگذاری شد و همین امر موجب زیاد شدن سطح امنیت سیم ها می گردد و بیشتر جهت مزارع، بزرگراه ها و نیز زندان استفاده می گردد.از ویژگی این نوع سیم خاردار می توان به راحتی نصب و قیمت مناسب آن و زیبایی بصری آن اشاره نمود.

سیم خاردار

سیم خاردار با روکش پی وی سی(PVC)

این نوع سیم خاردار همان که از نامش مشخص است با یک لایه پلاستیک مانند پوشش داده شده که موجب می شود در برابر خوردگی سیم مقاوم و باعث استحکام و زیبایی می شود . این نوع سیم خاردار دارای تیغه های چهارپیچه و دو سیمه است که در دریاها و اقیانوس ها کاربرد فراوان دارد.

سیم خاردار حلقوی سوزنی یا همان ساده

این نوع سیم خاردار حلقوی سوزنی بیشتر در پادگان ها برای امنیت استفاده می گردد که به دلیل این که قطر بیشتر از حد معمول دارد به آن سیم خاردار ساده نیز می گویند و از 2 رشته مفتول به عنوان خار با قطر 2.5 و 1 رشته مفتول گالوانیزه با قطر 3 میلی متر تشکیل می گردد.

سیم خاردار حلقوی تبری  یا تیغی

یکی از پرکاربردترین نوع سیم خاردار می باشد که به آن لیزری هم گویند و در دنیا بسیار از آن استفاده می گردد، محور اصلی آن یک رشته مفتول گالوانیزه است و به جای رشته های متعدد، تیغه ها در فاصله منظم و به شکل تبر روی محور اصلی پرس می گردد و در خطوط مرزی و مراکز نظامی از آن بیشتر استفاده می کنند.

 

دستگاه تولید سیم خاردار

این نوع دستگاه قابلیت تولید سیم خاردار بصورت تک مفتولی و دو مفتولی را داشته و با روکش روی مفتول ها آبکاری می گردد.

انواه سیم خاردار

روش نصب سیم خاردار

جهت نصب ابتدا با رعایت اصول ایمنی و فنی و استفاده از تجهیزات ایمنی(دستکش ضخیمف عینک و حتی لباس مخصوص) محل مورد نظر نصب را علامت گذاری و نقشه مورد نظر را طراحی می نماییم، سپس بوسیله بست محکم  در ارتفاع  مشخص و از انتها شروع به نصب فنس می کنیم، البته استفاده از میله که می توان از متریال مختلفی مانند لوله و پروفیل و نبشی استفاده نمود، بستگی به مقاومت و انعطف پذیری فنس داشته که سیم خاردارهای کششی تا ارتفاع 30 متر می توان نصب را انجام داد.

 

سخن پایانی

در کل همه ما با شنیدن سیم خاردار می دانیم منظور سیم هایی است که در فاصله های منظم دارای تیغ و خارهایی است امیدوارم توانسته باشیم این محصول را بطور کامل شرح دهیم و در پایان  در خصوص قیمت سیم خاردار باید بگوییم قیمت سیم خاردار بستگی به نوع و ضخامت مفتول و نیز نوع خار آن دارد تا بتوان بهترین سیم را انتخاب نمود، شما می توانید جهت دریافت لیست تأمین کننده ورق گالوانیزه و تامین کنندگان مفتول  به وب سایت فولاد24 مراجعه و یا با شماره تلفن 03135060 تماس حاصل فرمایید.

 

نحوه تولید سیم خاردار

منبع:گروه تأمین محتوای فولاد24
 

×