چت

تیرآهن 14 کرمانشاه (جهان فولاد غرب)

تیرآهن 14 از نیازهای اساسی و پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی می‌باشد که یکی از کارخانه‌های تولیدی این محصول مجتمع جهان فولاد غرب واقع در کرمانشاه می باشد در این نوشتار به این نوع تیرآهن و کارخانه جهان فولاد غرب خواهیم پرداخت.

تیرآهن 14 کرمانشاه (جهان فولاد غرب)

جهان فولاد غرب:

قبل از آشنایی با تیرآهن 14 جهان فولاد غرب بد نیست بدانید این شرکت با هدف کاهش واردات و جلوگیری از خروج ارز از کشور و نیز ایجاد اشتغال در کشور تاسیس شد و مجهز به سیستم نورد گرم با تکنولوژی روز دنیا می‌باشد و در حال حاضر توانایی تولید محصولاتی از قبیل تیرآهن، نبشی و ناودانی را با ظرفیت 300 هزار تن در سال را دارا می‌باشد.

قیمت تیرآهن

فرایند کنترل کیفیت:

واحد کنترل کیفیت مجتمع جهان فولاد غرب علاوه بر نمونه گیری‌های استاندارد از محصولات در حین تولید، دارای وظایف ذیل می‌باشد:

  • 1- وظیفه کنترل شمش‌های ورودی به کارخانه را برعهده داشته و پس از تایید خواص فیزیکی و شیمیایی این شمش‌ها، اجازه ورود را به فرآیند تولید صادر می‌نماید.
  • 2- واحد کنترل کیفیت وظیفه نظارت بر مواد اولیه و محصول را نیز دارد.
  • 3- کنترل واحد کالیبراسیون غلطک ها را نیز بر عهده دارد تا مکانیزم تولید را در جهت استانداردسازی با معیارهای بین المللی هدایت نماید.
14تیرآهن

واحدهای تولیدی جهان فولاد غرب:

شامل دو دسته جهان فولاد غرب و جهان صنعت کرمانشاه می‌باشد

جهان فولاد غرب: در اوایل دهه 80 شمسی طی تحقیقات بعمل آمده برآورد گردید کشور در زمینه فولاد به مقدار قابل توجهی متکی به واردات است از طرفی در پیش بودن برنامه چهارم توسعه و پروژه‌های برنامه ریزی شده برای سال‌های بعد از آن نوید افزایش سرانه مصرف فولاد را می‌داد به همین لحاظ افزایش ظرفیت تولید فولاد در کشور ضرورت خود را نمایان می‌ساخت. با توجه به این توجیه این شرکت در سال 1382 تاسیس گردید و عملیات اجرایی خود را در اوایل سال 1384 آغاز نمود. با توجه به اینکه مدیریت شرکت وسواس و دقت خاصی در انتخاب ماشین آلات و شرکت‌های فروشنده و پیمانکار به خرج داد خوشبختانه در ابتدای سال 1387 این پروژه تکمیل و بهره برداری از فاز اول مجتمع جهان فولاد غرب با ظرفیت تولید 300 هزار تن انواع تیرآهن، ناودانی و نبشی آغاز گردید این واحد تولیدی با ارائه محصولی با کیفیت و قابل رقابت موفق به اخذ پروانه استاندارد از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گردیده است.
بر اساس همین نوع تولید شرکت موفق گردید که در بازارهای خارجی نفوذ کرده و زمینه ای مساعد برای صدور مقادیر قابل توجه از محصولات به کشورهای دیگر فراهم نماید. مجتمع جهان فولاد غرب در زمینی به مساحت بیش از 60 هکتار با آینده نگری برای توسعه در فازهای بعدی احداث گردید و از معدود واحدهای تولیدکننده تیرآهن کشور است که خارج از حمایت خاص و سرمایه گذاری دولت ایجاد گردیده و در آینده نیز با اجرای طرح تولید آهن اسفنجی مبادرت به تولید مواد اولیه خواهد نمود تا از واردات شمش فولادی بی نیاز باشد.

جهان صنعت کرمانشاه: در سال 1376 طبق تصمیمات اخذ شده شورای مدیریت اقدام به تشکیل یک گروه کاری به منظور ساخت ماشین آلات صنعتی نمود. این گروه در زمان کوتاه موفق به تاسیس یک ماشین سازی شد و با واحدهای صنعتی مستقر در استان در طراحی و ساخت سفارشات، فعالیت خود را آغاز نمود.

پس از توسعه فعالیت گروه صنعتی بازرگانی شکری در صنعت فولاد شرکت مجتمع جهان فولاد غرب تأسیس شد و تعدادی واحدهای صنعتی اقماری نیز ایجاد و اجرا گردید. در سال 1391 نیز شرکت ماشین ساز پیشین شخصیت حقوقی مستقل یافت تا برای تامین و ساخت قطعات و ماشین آلات صنایع نورد کشور برنامه ریزی نماید.

شرکت جهان صنعت کرمانشاه پس از تأسیس، اقدام به طراحی، ساخت و مونتاژ ماشین آلات لازم جهت زیر مجموعه های تولیدی گروه صنعتی بازرگانی شکری نمود و با معرفی خدمات انجام شده به همکاران فعال در صنعت فولاد خصوصاً فعالان بخش نورد گرم در حال حاضر سفارشات آنها را از شهرهای مختلف کشور دریافت و اجرا می نماید.

محصولات تولیدی مجتمع جهان فولاد غرب:

  • تیرآهن
  • میلگرد
  • ناودانی
  • نبشی
تیرآهن 14

تیرآهن 14 کرمانشاه

تیرآهن 14 کرمانشاه مهمترین اجزاء پروفیل‌های ساختمانی است که به دو صورت معمولی به صورتت I و یا NP نوشته می‌شود در ساختمان استفاده بسیار بیشتری دارد. تیرآهن معمولی به ارتفاع 80 تا 600 میلیمتر عرضه می‌شود و مورد استفاده آن در ستون ها، خرپا‌ها، نعل درگاه‌ها، بیم‌ها در پوشش سقف ها و پل های لانه زنبوری می‌باشد. امروزه کارخانه جهان فولاد غرب تیرآهن 14 را در وزن 130 کیلویی در بازار ارائه و عرضه می‌کند.

تیرآهن سایز ۱۴ این کارخانه در مقایسه با برند ذوب آهن (اصفهان) اختلاف وزن ۲۵ کیلوگرمی دارد و در واقع سبک‌تر است. منظور از اختلاف وزن تفاوت در ضخامت بال، ارتفاع و ضخامت جان تیرآهن‌های تولیدی دو برند است.

اما در نظر داشته باشید که اختلافات موجود بسیار ناچیز و در حدود ۱ تا ۲ میلی‌متر است. سبک بودن وزن تیرآهن تولیدی مجتمع فولاد غرب سبب گردیده تا قیمت ارزان‌تری را نسبت به دیگر کارخانه‌های تولیدی داشته باشد.
این کارخانه برند خود را که بصورت  JFCO  میباشد را بر روی تمامی محصولات حک می‌کند، که نشان دهنده اصالت کالای تولیدی توسط این مجموعه می‌باشد.

منبع:گروه تأمین محتوای فولاد 24

دیدگاه ها
×