چت

آشنایی با کارخانه البرز ایرانیان فایکو

مجتمع فولاد فایکو در سال 1339 در استان مازنداران تاسیس گردید که امروزه با نام تجاری شرکت فولاد البرز ایرانیان در صنعت فولاد ایران می درخشد. این مجموعه تولید کننده انواع مقاطع فولادی از جمله میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی می باشد و به صورت سالیانه قادر است بالغ بر یک و نیم میلیون تن انواع مقاطع فولادی مذکور را تولید و روانه بازار گرداند.

آشنایی با کارخانه البرز ایرانیان فایکو

کارخانه البرز ایرانیان فایکو محصولات متعددی دارد از جمله محصولات پر متقاضی این مجموعه تیر آهن فایکو می‌باشد که به دو صورت IPE و IPN با ظرفیت حدود 150 هزار تن به صورت سالیانه تولید می باشد. با ما همراه باشید با ادامه این مطلب با معرفی بیشتر کارخانه البرز ایرانیان فایکو بشرح موارد ذیل:

محصولات فولاد البرز ایرانیان کدامند؟

آشنایی با کیفیت محصولات فولاد البرز ایرانیان(فایکو)

آشنایی با ویژگی های فولاد البرز ایرانیان

آشنایی با محصولات فایکو

تیر آهن فایکو ساری به صورت کم آلیاژی و ساده کربنی هاش و آی شکل با مشخصات زیر تولید و برای فروش به بازار محصولات فولادی ارسال می شوند: تیرآهن فایکو هاش در ظرفیت های تولیدی 150 هزار تن سالانه و تیر آهن فایکو I شکل با طرفیت 150 هزار تن به صورت سالیانه با تیرآهن 14 فایکو و 16 در بازار محصولات فولادی متقضیان خاص خود را دارد.

با توجه به یکنواخت بودن ضخامت محصول IPE نحوه اتصالات سازه و پیاده سازی آن ها سهولت می یابد بر همین اساس در اغلب نقشه های ساختمانی ملی از تیرآهن IPE با توجه به ماهیت کاربردی و اندازه جان و بال ها کمک گرفته می شود. کارخانه فولاد فایکو به صورت ابتکاری در میان معدود تولید کنندگانی قرار دارد که نسبت به تولید انواع مقاطع از جمله IPE و IPN اقدام نموده است.

محصولات فولاد البرز ایرانیان:

  • میلگرد های صنعتی و ساختمانی در سایز 8 الی 32
  • انواع تیرآهن های سری IPE و IPN
  • ناودانی های سری UPE و UPN
  • نبشی های بال مساوی و نامساوی

کیفیت محصولات فولاد البرز ایرانیان(فایکو)

به علت استفاده از مواد اولیه مرغوب، بهره مندی از تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا، کنترل محصولات از لحاظ آنالیز شیمیایی، خواص مکانیکی و متالوژی و تضمین کیفیت محصولات و همچنین مدیران و پرسنل با تجربه و متعهد، کلیه تولیدات این کارخانه مطابق با استاندارد های ملی و بین المللی بوده و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

ویژگی های فولاد البرز ایرانیان

  1. دسترسی بی واسطه به شاهراه جاده ای تهران – مشهد
  2. ایستگاه اختصاصی ریل آهن متصل به شبکه سراسری ریلی کشور
  3. پست اختصاصی برق ۲۳۰/۲۰ KW متصل به رینگ اصلی انتقال نیروی سراسری کشور
  4. پست اختصاصی گاز طبیعی با ظرفیت ۱۰،۰۰۰ متر مکعب
  5. خطوط تولید تمام اتوماتیک و هوشمند مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات و ماشین آلات

    محصولات فایکو:

    میلگرد آجدار

    میلگرد فایکو تحت استانداردهای بین المللی A615M, JISG3112, ASTM A615, DIN488 و استاندارد ملی INSO3132 در ضخامت های 8 تا 32 میلیمتر تولید می شوند. میلگردهای این کارخانه در انواع مختلف آجدار دوکی-AJ400، آجدار یکنواخت-AJ400 و AJ500 عرضه می شود.

    این مقاطع به صورت گسترده در ساختمان سازی کاربرد دارند. ظرفیت سالانه فایکو در زمینه تولید میلگرد، 700 هزار تن است که این محصولات با علامت اختصاری فایکو در بازار موجود هستند که نشانه اصل بودن میلگرد است. به عنوان مثال میلگرد A3 این شرکت با علامت FAICO_TC عرضه می شود. علامت TC یا CT نشان دهنده نوع میلگرد و فرآیند تولید آن می باشد. CT میلگرد A3 سرد شده به روش ترمکس است که در این روش میلگرد پس از تشکیل شدن از تونل پاشش آب عبور کرده و به سرعت سرد می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این موضوع مقاله علائم حک شده روی میلگرد در ایران را بخوانید.

    قیمت میلگرد فایکو تحت تاثیر عواملی مانند نوسانات بازار فولاد و ارز، ابعاد میلگرد و به تبع آن وزن میلگرد قرار دارد.

     

    تیرآهن

    تیرآهن فایکو در دو نوع کم آلیاژی و ساده کربنی با استانداردهای IPB، IPN و IPE تولید می شود. ظرفیت تولیدی این واحد صنعتی برای تولید هر یک از مقاطع با شکل هاش(H) یا I 150 هزار تن است.

    تیرآهن تولیدی کارخانه فایکو مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید می شود و وزن آن ها را می توان با استفاده از جدول اشتال تیرآهن به دست آورد. فولاد مورد استفاده در این تیرآهن St44, St37 و St52 می باشد. تیرآهن در مقیاس بالا در ساختمان سازی استفاده می شود و به همین علت قیمت تیرآهن تاثیر بسیار زیادی بر قیمت تمام شده ساختمان دارد.

    نبشی

    نبشی فایکو در ابعاد به طول های 6 و 12 متر، طبق استانداردهای ملی و بین المللی ISIRI 13968-1، DIN EN 10056-2 و GOST 8510 تولید می شود. نبشی بال مساوی نورد گرم شده در صنایع مختلفی از جمله ساختمان سازی، آسانسور، پل سازی، اتصالات ستون ها و سازه های فلزی کاربرد دارد.

    ناودانی

    ناودانی پروفیلی است که در دو نوع مشبک و ساده به بازار عرضه می شود. ناودانی سنگین فایکو طبق استاندارد DIN EN 1026 1:2009 و ناودانی سبک طبق استاندارد GOST 8240:1997 تولید می شوند. کارخانه فایکو ناودانی در سایزهای U_140 تا U_200 در تناژ 135 هزار تن تولید می کند. قیمت ناودانی یا توجه به وزن آن مشخص می شود که به پارامترهایی مانند ارتفاع، عرض بال، ضخامت جان، ضخامت بال و شعاع گوشه وابسته است.

    گروه تأمین محتوای فولاد24

دیدگاه ها
×