چت

نوسان قیمت فولاد ضد زنگ/ بررسی قیمت فولاد ضد زنگ

با توجه به ناهماهنگی کوتاه مدت بین عرضه و تقاضا کاهش موجودی فولاد ضد زنگ در در انبارهای عمومی چین، قیمت این محصول کاهش یافت.

نوسان قیمت فولاد ضد زنگ/ بررسی قیمت فولاد ضد زنگ

 بررسی قیمت فولاد ضد زنگ
 قیمت فولاد ضد زنگ در هفته منتهی به روز دوشنبه (۱۹ سپتامبر) در چین ابتدا افزایش یافته و سپس در انتهای هفته کاهش یافت.

فعالان بازار اعلام کردند در ابتدای هفته منتهی به روز دوشنبه (۱۹ سپتامبر)، معاملات بازار پس از تعطیلات جشنواره پاییز فعال بود و کارخانه‌ های فولادی قیمت‌ های خود را به شدت افزایش دادند. در نتیجه قیمت فولاد ضد زنگ در بازار اسپات چین بیش از حد انتظار افزایش یافت.

تحلیل گران بازار اعلام کردند در روز پنج شنبه (۱۶ سپتامبر)، با توجه به کاهش قیمت فولاد ضد زنگ در بازار معاملات آتی، قیمت این محصول در بازار اسپات از بالاترین سطح خود کاهش یافت.

طبق تحقیقات SMM، میزان تقاضا برای فولاد ضد زنگ چین در هفته منتهی به روز دوشنبه (۱۹ سپتامبر) تا حدودی بهبود یافت و تمایل شرکت‌ های پایین دستی برای ذخیره مجدد این محصول اندکی افزایش یافت.

به گزارش منابع خبری از نظر عرضه در مقایسه با افزایش سفارشات، ورود کالاها به بازار در هفته گذشته اندکی کندتر بوده است. علاوه بر این، هنوز مقدار مشخصی موجودی پنهان وجود داشت که منجر به کاهش کالاهای موجود در بازار شد.

معامله گران اعلام کردند در مجموع، در هفته گذشته یک ناهماهنگی کوتاه مدت بین عرضه و تقاضا در بازار فولاد ضد زنگ چین وجود داشت و موجودی این محصول در انبارهای عمومی به کاهش خود ادامه داد.

 بررسی ها نشان داده با ورود تدریجی کالاها به بازار، عرضه و تقاضا در بازار فولاد ضد زنگ در هفته آینده به تدریج متعادل خواهد شد. همچنین باید توجه داشت که قیمت فولاد ضد زنگ شدیدا توسط هزینه ها حمایت خواهد شد.

تحلیل گران بازار اعلام کردند قیمت چدن نیکل (NPI) نیز در هفته منتهی به روز دوشنبه (۱۹ سپتامبر) روز به روز افزایش یافت زیرا کارخانه های تولید کننده NPI در این هفته فعال بودند و قیمت سنگ معدن ثابت ماند. با این حال به گزارش منابع خبری با افزایش عرضه، قیمت NPI ممکن است در کوتاه مدت کاهش یابد.

فعالان بازار اعلام کردند قیمت فروکروم پس از افزایش در هفته گذشته تثبیت شد و منجر به افزایش اعتماد به بازار گشت. بنابراین کارخانه‌ های تولید کننده فروکروم قیمت‌ ها را در هفته گذشته ثابت نگه داشتند. بررسی ها نشان داد قیمت‌ های فروکروم در کوتاه‌ مدت با پتانسیل صعودی محدود باقی خواهند ماند.

در نتیجه SMM پیش بینی کرده که قیمت فولاد ضد زنگ چین در هفته آینده با کاهش گاه به گاه در نوسان خواهد بود./ خبر فارسی

×