چت

بررسی چالش‌های تولید ورق‌های فولادی و واردات

بازار فولاد کشور این روزها درگیر رکود تقاضاست. شما این پدیده را چگونه می‌بینید و فکر می‌کنید چه راهکارهایی برای حل این مسئله به ویژه در بازار ورق‌های فولادی وجود دارد؟

بررسی چالش‌های تولید ورق‌های فولادی و واردات

به گزارش فولاد24، مهندس امید ایزدپناه، عضو هیئت عامل شرکت صنایع هفت الماس، در گفت‌وگو با چیلان به بررسی چالش‌های تولیدکنندگان ورق‌های فولادی و نقد واردات گسترده ورق‌های سرد و پوشش‌دار پرداخت.

ایزدپناه اظهار داشت که رکود شدید در بازار فولاد ایران، ناشی از رکود کلی در فضای اقتصادی کشور است. به گفته وی، رشد نسبی اقتصاد ایران در سه سال اخیر متوقف شده و سیاست‌های انقباضی دولت و بانک مرکزی منجر به کاهش تقاضا و رکود در صنعت فولاد شده است.

او راهکار اصلی را تسهیل صادرات فولاد دانست و تأکید کرد که نهادهای سیاست‌گذار باید با اتخاذ تدابیر مناسب، امکان صادرات را فراهم کنند.

ایزدپناه همچنین به رشد شدید واردات ورق‌های سرد و پوشش‌دار اشاره کرد و گفت که ظرفیت تولید داخلی در این حوزه مازاد بر نیاز است و نباید ارز ترجیحی به واردات این محصولات تخصیص یابد. وی پیشنهاد کرد که مواد اولیه بیشتری وارد کشور شود و صادرات تسهیل گردد.

از دیگر چالش‌های مهم تولیدکنندگان ورق‌های فولادی، بحران ناترازی انرژی و کمبود منابع انسانی متخصص است. ایزدپناه تأکید کرد که دولت باید زیرساخت‌های انرژی را فراهم کند و از مهاجرت نیروی انسانی متخصص جلوگیری کند.

چالش‌های تولید ورق‌های فولادی

دیدگاه ها
×