چت

افزایش دو درصدی تولید فولاد ضد زنگ در چین 2024

 تولید فولاد ضد زنگ در چین در حال افزایش است. از فوریه تا انتهای مارس سال جاری، مقدار تولید این نوع فولاد به ۸.۶ میلیون تن افزایش یافته است.

افزایش دو درصدی تولید فولاد ضد زنگ در چین 2024

افزایش دو درصدی تولید فولاد ضد زنگ در چین

 تولید فولاد ضد زنگ در چین در حال افزایش است. از فوریه تا انتهای مارس سال جاری، مقدار تولید این نوع فولاد به ۸.۶ میلیون تن افزایش یافته است. این افزایش تولید همراه با افت قیمت محصولات فولادی ضد زنگ در بازار چین همراه بوده است.

تولید فولاد ضد زنگ در چین طی سه ماه اول سال ۲۰۲۴ افزایش یافته است. طبق آخرین آمار منتشر شده از سوی انجمن فولاد ضد زنگ چین (CSSC)، تولید فولاد ضد زنگ این کشور در سه ماهه اول سال جاری به ۸.۶ میلیون تن رسیده است، که نشان‌دهنده یک رشد ۲.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

در جزئیات این آمار، مشخص شده است که تولید فولاد ضد زنگ سری ۳۰۰ در ماه‌های ژانویه تا مارس با یک افزایش چشمگیر همراه بوده و نسبت تولید این سری ضد زنگ به کل تولید فولاد ضد زنگ چین به ۳.۴۹ درصد افزایش یافته است.

با افزایش تولید فولاد ضد زنگ در چین، میزان مصرف این نوع فولاد در بازار داخلی این کشور نیز افزایش یافته است. انجمن فولاد ضد زنگ چین از افزایش مصرف انواع سری‌های فولاد ضد زنگ در سه ماهه اول سال جاری خبر داده است، که میزان مصرف آن به ۷.۳۱ میلیون تن رسیده است، که نشان‌دهنده یک رشد ۲.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

با این حال، موجودی انبار کارخانه‌های چینی بسیار بالاتر از میزان تقاضاست و افزایش عرضه منجر به کاهش قیمت فولاد ضد زنگ در بازار داخلی چین از اواسط فوریه ۲۰۲۴ شده است. به عنوان مثال، قیمت ورق سرد فولادی ضد زنگ ۲*۱۲۴۰ میلی‌متری در اواخر مارس با قیمت ۱۳۴۵۰ یوان معادل ۱۸۵۷ دلار در هر تن معامله شده است که نشان‌دهنده یک کاهش قیمت ۳۰۰ یوانی در هر تن نسبت به پایان دسامبر ۲۰۲۳ تا مارس ۲۰۲۴ است.

با این وجود، بازارهای صادراتی فولاد ضد زنگ در چین از شرایط مناسبی برخوردارند. بر اساس گزارش انجمن فولاد ضد زنگ چین، میزان صادرات فولاد ضد زنگ در این کشور در طول ماه‌های ژانویه تا مارس به ۱.۰۶ میلیون تن رسیده است که نشان‌دهنده یک افزایش ۹.۸ درصدی در سال است./ایراسین 

 

دیدگاه ها
×