چت

موانع صادراتی فولاد را بردارید/ ۹ میلیون تن تولید مازاد داریم

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد با بیان اینکه گویا بسته شدن مغازه های فروشندگان آهن برای کسی مهم نیست،گفت: نامه نگاری متعددی با وزیر صنعت برای ارائه مشکلات خود و وضعیت بازار مطرح کرده ایم اما متأسفانه هنوز وزیر پاسخی به درخواست‌های ما نداده است.

موانع صادراتی فولاد را بردارید/ ۹ میلیون تن تولید مازاد داریم

حمیدرضا رستگار در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه علی رغم تمام اعتراضات در بلاتکلیفی بازار آهن و فولاد همچنان رکود در بازار حاکم است، اظهارداشت: متأسفانه به دلیل کاهش مصرف آهن و فولاد در بازار داخلی و اعمال محدودیت‌های صادارتی تولیدکنندگان و فروشندگان این بخش در شرایط مناسبی قرار ندارند.

وی با بیان اینکه اگر تعداد صادرکنندگان فولاد را به فرض 20 واحد در نظر بگیریم در حال حاضر 15 واحد امکانات صادرات نداشته و به نوعی بازارصادارتی در انحصار 5 واحد قرار گرفته است، افزود: به اعتقاد ما قیمت گذاری و صادرات محصولات فولادی غیر شفاف است و همین موضوع عاملی شده تا بازار با مشکلات زیادی روبه رو شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن در ادامه صحبت‌های خود با اعلام اینکه گویا بسته شدن مغازه های فروشندگان آهن برای کسی مهم نیست، گفت: نامه نگاری متعددی با وزیر صنعت برای ارائه مشکلات خود و وضعیت بازار مطرح کرده ایم اما متأسفانه هنوز وزیر پاسخی به درخواست‌های ما نداده است.

رستگار اضافه کرد: واقعا نمی‌دانیم این تصمیم های غیرکارشناسی در حوزه آهن و فولاد آنهم در سال رونق تولید چه معنایی دارد، تصریح کرد:آقایان چندین بازار اعلام کرده‌ایم نیاز بازار داخلی به فولاد 16 تا 17 میلیون تن است اما در حال حاضر تولیدکنندگان 25 میلیون تن فولاد تولید می کنند. با این حجم از مازاد تولید چه کنند؟ مگر نه اینکه بازار داخل اشباح شده چرا موانع صادارتی را بر نمی دارید؟

تسنیم

×