چت

صادرات یک میلیون و ۴۰۰ هزارتنی محصولات فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۲

صادرات یک میلیون و ۴۰۰ هزار تنی محصولات فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۲، خبر خوبی است، اما افزایش واردات محصولاتی که ظرفیت خالی تولید در کشور دارد، موضوعی نگران‌کننده است.

صادرات یک میلیون و ۴۰۰ هزارتنی محصولات فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۲

رضا حیدری، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه، در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار داشت: "شرکت فولاد مبارکه در سال گذشته ۸ میلیون ۸۰۰ هزار تن محصول به مشتریان تحویل داده است، که از این میزان یک میلیون ۴۰۰ هزار تن به بازارهای صادراتی روانه شده است. این امر همراه با رضایت مشتریان داخلی و خارجی بوده است. اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که این توفیق می‌توانست برای سایر شرکت‌های فولادی نیز تکرار شود. اما برخی از آن‌ها به دلیل عدم توانایی در مقابله با فشارهای سهامداران خود در بخش سود و زیان از صادرات محصولات خود، انگیزه تولید بیشتر و صادرات را از دست دادند."

وی ادامه داد: "در سال ۱۴۰۲، شاهد افزایش واردات ورق‌های سرد، گالوانیزه و رنگی بودیم، در حالی که ظرفیت‌های تولید برای این محصولات در کشور وجود دارد. این امر نشان می‌دهد که ما در داخل کشور امکان تولید اینگونه محصولات را داریم، اما باید شرایطی را برای تولیدکنندگان ایجاد کنیم تا بتوانند تولیدات خود را به بازارهای داخلی و صادراتی روانه کنند.

دیدگاه ها
×