چت

فولاد مبارکه: پیشتاز صادرات غیرنفتی و اولین صادرکننده صنایع معدنی در 1402

به گزارش فولاد 24؛ موفقیت فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و معدنی در 1402 اعلام شد.

فولاد مبارکه: پیشتاز صادرات غیرنفتی و اولین صادرکننده صنایع معدنی در 1402

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اعلام کرد که با صادرات ۱.۴ میلیون تن محصولات فولادی به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیون دلار، این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی و پتروشیمی کشور شناخته شده است. همچنین، در صورت محاسبه مجموع صادرات گروه فولاد مبارکه، این گروه در میان صادرکنندگان نفتی و غیرنفتی کشور رتبه دوم را کسب خواهد کرد.

گمرک ایران گزارش عملکرد ۱۰۰ صادرکننده برتر کشور در سال ۱۴۰۲ را منتشر کرد. از کل صادرات غیرنفتی کشور به ارزش بیش از ۴۹ میلیارد دلار، ۶۹.۷ میلیون تن به ارزش ۲۸.۹ میلیارد دلار توسط این ۱۰۰ صادرکننده انجام شده است، که نشان‌دهنده کاهش ۱.۴۷ درصدی در وزن و ۱۸.۹ درصدی در ارزش نسبت به سال ۱۴۰۱ است. با این وجود، فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۲ موفق به افزایش قابل توجهی در وزن و ارزش صادرات نسبت به سال قبل شده است.

افزایش چشمگیر صادرات فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۲

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، اعلام کرد که این شرکت با تغییر استراتژی‌های فروش و بازاریابی و ورود به بازارهای جدید، توانسته در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱.۴ میلیون تن محصولات فولادی به ارزش ۷۰۷ میلیون دلار صادر کند. این میزان صادرات نسبت به سال ۱۴۰۱، از نظر وزنی ۱۶.۶۱ درصد و از نظر ارزشی ۱۴.۶۸ درصد افزایش داشته است.

طیب‌نیا تاکید کرد که رشد هم‌زمان وزن و ارزش صادرات نشان‌ دهنده تلاش فولاد مبارکه برای جلوگیری از خام‌ فروشی و تمرکز بر صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاست. فولاد مبارکه با سهم ۱.۴۳ درصدی از ارزش دلاری صادرات کشور، در رتبه پنجم قرار گرفته و به عنوان بزرگ‌ترین صادر کننده غیرنفتی و پتروشیمی کشور شناخته می‌شود.

این شرکت که بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات تخت در منطقه منا است، ۸۴ درصد از تولیدات خود را به بازار داخلی و ۱۶ درصد را به بازارهای صادراتی اختصاص داده است. طیب‌نیا همچنین به چالش‌های موجود در بخش صادرات اشاره کرد که شامل محدودیت‌های تنوع محصول، ناپایداری شرایط ارزی و قوانین صادراتی، و ضعف زیرساخت‌های لجستیکی و حمل‌ونقل می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که این مشکلات در سال‌های آینده برطرف شوند تا بتوانند به بهبود و تقویت صادرات کمک کنند.

فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیرنفتی و اولین صادركننده در زنجیره صنایع معدنی در سال 1402

دیدگاه ها
×