چت

مانع جدیدی در ارتباط مالی اتحادیه اروپا و ایران

فایننشال تایمز از مانع مهم و جدیدی در ارتباط مالی اتحادیه اروپا و ایران خبر داد که مربوط به عدم تمایل هیچ‌ یک از کشورهای اروپایی برای میزبانی ساز و کار مالی ویژه‌ است.

مانع جدیدی در ارتباط مالی اتحادیه اروپا و ایران

طبق اعلام قبلی قرار است کانال مالی اروپا و ایران قبل از شروع دور دوم تحریم های ایران ( 13 آبان) به صورت نمادین راه اندازی و اوایل زمستان اجرایی شود اما نشریه فایننشال تایمز از مانع مهم و جدیدی خبر داد که مربوط به عدم تمایل هیچ‌ یک از کشورهای اروپایی برای میزبانی ساز و کار مالی ویژه‌ است.

براساس این گزارش، هنوز چند مانع از جمله بی‌رغبتی کشورهای عضو برای میزبانی از این ساختار جدید مالی و اجرای این طرح باقی است. دیپلمات‌ها می‌گویند در نشست‌های کمیسیون اروپایی که با هدف تدوین پاسخی برای آمریکا برگزار شد، در مورد اینکه چرا هیچ عضوی مایل نیست مقر این ساز و کار جدید مرتبط با ایران باشد، صحبت کردند.

یک مقام اروپایی در این مورد گفت : هیچ‌یک از دولت‌های اتحادیه اروپا نمی‌خواهند با کانال ویژه پرداخت ، از آمریکا عبور کنند. چرا که نگرانند در صورت میزبانی از این ساز و کار، به صورت سیاسی یا تحریم‌های بیشتر، از سوی آمریکا جریمه شوند.

دیپلمات دیگری هم گفت: اینطور نیست که کشورهای عضو برای این کار صف کشیده باشند.

با این حال دیپلمات‌ها تأکید کرده‌اند ممکن است تلاش‌ها برای مقابله با تحریم‌های آمریکا پیش از اجرای دور تازه تحریم‌ها یا اندکی پس از اعمال، به نتیجه برسد.

منبع:بورس پرس

دیدگاه ها
×