چت

فروش فولاد بورسی در بازار آزاد.

مدیرکل صنایع حمل‌و‌نقل وزارت صمت گفت: برخی از واحدهای قطعه‌سازی ورق فولادی را از بورس می‌خریدند و در بازار می‌فروختند، از این رو برای رسیدن مواد اولیه به تولیدکننده واقعی تدابیری اندیشیده شد.

فروش فولاد بورسی در بازار آزاد.

سهیل معمارباشی در مورد گلایه قطعه‌سازان نسبت به وضع تامین ورق فولادی اظهار کرد: تولیدکنندگان واقعی که تامین‌کننده نیازهای صنعت خودرو هستند نباید هیچ گونه نگرانی درخصوص تامین ورق فولادی داشته باشند؛ قطعه‌سازان پروسه ثبت‌نام را باید حتما در سامانه بهین‌یاب آغاز کنند و هرچه سریع‌تر تعیین سهمیه شوند.
وی در مورد نگرانی واحدهای قطعه‌سازی از ایرادات محیط‌زیست بر پروانه‌های بهره‌برداری گفت: مصوبه‌ای درخصوص محیط‌زیست داریم که اگر قرار بر ایجاد تغییراتی برای واحدهای موجود باشد، نیازی به استعلام از محیط‌زیست نیست. بنابراین برای همه این موارد فکر شده است؛ من فکر می‌کنم تعلل واحدها به‌دلیل واهمه از تغییراتی است که رخ داده ولی باید بدانند که هدف از این دستورالعمل، شفاف‌سازی وضعیت و رساندن مواد اولیه با قیمت مناسب به تولیدکننده واقعی است.

معمارباشی افزود: در ورق فولادی در کل کشور کمبود داریم لذا وقتی واحدهای تولیدی همراه با واحدهای واسطه‌ای به بورس وارد می‌شوند، قیمت ورق بسیار بالا تعیین می‌شود و هزینه تمام شده را برای واحدهای تولیدی واقعی و صنعت خودرو افزایش می‌دهد؛ از این رو سعی داریم این سطح رقابت را با مدیریت کردن تقاضا کاهش دهیم اما هدف این نیست که واحد تولیدکننده با محدودیت مواجه شود.

وی با بیان اینکه واحدها برای تامین ورق فولادی به هیچ وجه نگران نباشند، تاکید کرد: راهکارها دیده شده و هر جا مشکلی باشد مشکل را حل می‌کنیم اما حتما واحدها باید در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کنند و این موضوع تغییرناپذیر است. وی در مورد سقف زمانی خرید ورق فولادی به واسطه سامانه بهین‌یاب گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام در سامانه بهین‌یاب و تعیین سهمیه و خرید، خرداد است./دنیای اقتصاد

×