چت

حضور فولادسازان ترکیه در بازارهای صادراتی

اگرچه موانع تجاری در برخی بازارهای صادراتی ترکیه از جمله آمریکا وجود داشته و قطعاً حجم صادرات آنها را محدود نموده اما ترک ها ظاهراً در یافتن بازارهای جایگزین موفق عمل کرده اند و در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۱۸ حجم قابل توجهی صادرات محصولات فولادی به مقاصد جدید چون شرق آسیا داشته اند .

حضور فولادسازان ترکیه در بازارهای صادراتی

آخرین آمار انتشار یافته از سوی اتحادیه صادرکنندگان فولاد ترکیه نشان می دهد ، تنها در ماه نوامبر صادرات فولاد این کشور ۵/ ۲ میلیون تن بوده که در مقایسه با نوامبر سال گذشته بیش از ۶۰ درصد و در قیاس با ماه اکتبر بیش از ۱۵ درصد رشد داشته است . در طول ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۱۸ در کل ترکیه ۳/ ۱۹ میلیون تن محصولات فولادی صادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۹ درصد افزایش داشته و حتی ترک ها از میزان صادرات هدف گذاری شده برای سال ۲۰۱۸ هم تا اینجا پیش هستند .

در فاصله ماههای ژانویه تا ژوئن روند صادرات میلگرد ترکیه کند شد اما اخیراً مجدداً وارد روند قابل توجهی شده است . در این ۱۱ ماه سال ۲۰۱۸ صادرات میلگرد ترکیه به حجم ۵ میلیون تن افزایش یافته است ، گفتنی است تعرفه آمریکا بر میلگرد وارداتی از ترکیه ۵۰ درصد بوده است . بیشترین افزایش صادرات مربوط به ورق گرم است بطوریکه از ژانویه تا نوامبر بیش از ۳ میلیون تن ورق گرم از ترکیه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایشی ۴۵ درصدی داشته است .

بنابراین به گفته رئیس اتحادیه صادرکنندگان فولاد ترکیه ، فولادسازان این کشور در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۱۸ به هدف نهائی صادراتی خود برای کل سال دست یافته اند و برای سال ۲۰۱۹ نیز چنین هدفی را با تمرکز ویژه بر بازارهای جنوب شرق آسیا ، غرب آفریقا و آمریکای جنوبی دنبال می کنند .

جالب است بدانید میانگین قیمت صادراتی محصولات فولادی ترکیه در ماه نوامبر در ازای هر تن ۶۸۰ دلار بوده که در مقایسه با نوامبر سال قبل بیش از ۳ درصد کاهش داشته اما میانگین قیمت در فاصله ماههای ژانویه تا نوامبر ۷۳۲ دلار بوده که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۴ درصد افزایش نشان می دهد .

منبع:استیل پرایس

دیدگاه ها
×