چت

حباب نرخ ارز کاهش یافت/ بازار در مسیر ساماندهی

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه برخورد دستوری با نرخ ارز تبعات ناگواری برای اقتصاد داشته است، افزود: بازار به سمت ساماندهی هدایت شد.

حباب نرخ ارز کاهش یافت/ بازار در مسیر ساماندهی

سیدحسن حسینی شاهرودی، عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه افزایش نرخ سکه و ارز ناشی از تغییر شاخص های اقتصادی نبوده است، گفت: صرفا فضای روانی حاکم بر کشور که بخشی از آن داخلی و بخشی دیگر خارجی بوده بر نرخ ها اثر گذاشته است.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شرایط اقتصادی ایجاد شده از یکسو متاثر از سیاست گذاری های غلط داخل و از سوی دیگر بازار افسار گسیخته ای که هیچ نظارتی بر آن نبوده است، تصریح کرد: عدم اقدام قاطع توسط قوه قضاییه نیز در برهه ای بر آشفتگی قیمت ها دامن زد.

وی با بیان اینکه فشارهای دشمنان به ویژه رسانه های بیگانه با تبلیغات سوء که و در خدمت استکبار قرار گرفته بودند فضای روانی جامعه را ملتهب کرد، افزود: در بحث خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های شدید شاهد تنش جدی در حوزه ارز و طلا بودیم که تاثیرات خود را بر اجناس دیگر داشته و در نتیجه تورم افسارگسیخته را منجر شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید براینکه وضعیت رخ داده برای ارز و طلا منجر به تنش های اجتماعی و بلکه امنیتی می شود، تصریح کرد خوشبختانه با تغییر سیاست‌های دولت و قاطعیت قوه قضاییه و همچنین با اختیارات خاص و ویژه ای که مقام معظم رهبری به سران قوا دادند، اکنون بازار به سمت ساماندهی هدایت شده و حباب نرخ ها در سطح بازار کوچک شده است.

حسینی شاهرودی با تاکید بر اینکه هنوز اعتقاد به وجود حباب داریم، گفت: سکه و ارز باید به قیمت واقعی خود برسد. وی با بیان اینکه حباب سکه و ارز تبعات خود را در تورم نشان داده و تورمی افسار گسیخته و نابجا و غیر واقعی ایجاد کرده است، افزود: حباب تورم باید با تلاش های دولت بشکند تا سال آینده ما نه تنها شاهد افزایش قیمت ها نباشیم، بلکه کاهش قیمت کالاها به ویژه کالاهایی که نیاز به ارز ندارد را شاهد باشیم.

وی با تاکید بر اینکه همه چیز در اقتصاد شناور و سیال بوده و ظروف مرتبطه یکدیگر هستند، افزود: ما در چند سال گذشته صرفا دنبال این بودیم که تورم را کاهش بدهیم که در پی آن شرایطی پیش آمد که کنترل نرخ از دست خارج شد.

منبع:ایبنا

×