چت

تیره و روشن بازار فولاد

در خصوص وضعیت بازار فولاد، زمانی که اطلاعات بازار مبهم است و افق روشنی هم در رابطه با مصرف وجود ندارد معامله ‌گران و تولید کنندگان و فعالان حوزه فولاد در شرایط بلا تکلیفی به سر می برند و فرآیند برنامه‌ ریزی آنان دستخوش ابهام می ‌شود.

تیره و روشن بازار فولاد

وضعیت بازار فولاد، زمانی که اطلاعات بازار مبهم است و افق روشنی هم در رابطه با مصرف وجود ندارد معامله ‌گران و تولید کنندگان و فعالان حوزه فولاد در شرایط بلا تکلیفی به سر می برند.

این موضوع زمانی که شرایط بازار از شرایط سیاسی موجود هم تاثیر پذیرفته حساس‌ تر از قبل شده است و گویی بازار و مولفه‌ های آن در یک چشم‌ انداز خاکستری به سر می‌ برد، به عبارت دیگر عدم خبر محکم، مستند و تحلیل دقیق از شرایط پیش رو یکی از نگرانی ‌هایی است که در بازار فولاد بسیار به گوش می‌ رسد.

چرا که اطلاعات قابل اعتمادی از روند سیاسی و اقتصادی پیش رو و کنونی در سطوح اقتصاد کلان و خرد بازار وجود ندارد. بازار فولاد از اطلاعات سیاسی و اقتصادی روشن در این روز های خود بهره نمی ‌برد و با یک خبر سیاسی، افزایشی و روز بعد کاهشی می‌شود و تحرکات پایداری را تجربه نمی کند.

بازار فولاد در غیاب مصرف‌کننده واقعی هیچ‌ گونه تمایلی به افزایش پایدار قیمت فولاد ندارد به این دلیل که شرایط کنونی بازار را می‌ توان حالت معلق اما آماده‌ باش تعریف کرد که در واقع به روند بلا تکلیفی شرایط اشاره دارد، بلا تکلیفی که اجازه نمی‌ دهد بازار به جریان بیافتد و شروع به فعالیت پایدار کند و در ادامه باید از این شرایط تحت تاثیر جو اقتصادی و سیاسی گذر کرد تا بتوان وضعیت باثباتی را تجربه کنیم.

کارشناسان صنعت فولاد معتقدند شرایط حاکم بر بازار این محصول اکنون شرایط ویژه ‌ای است و در این ارتباط باید محرک‌ های لازم برای تحریک تقاضای واقعی فراهم شود در غیر این صورت تحرکات این بازار کمکی به رونق آن نخواهد کرد. از جمله تقویت تقاضای داخلی و ایجاد راهکار های لازم برای رشد صادرات ضروری است.

منبع:مهر

دیدگاه ها
×