چت

بازگشت ارز فولادی‌ها به سامانه نیما

رئیس انجمن تولید‌کنندگان فولاد ایران خبر داد: تمامی ارز حاصل از صادرات محصولات فولادی، به سامانه نیما وارد شده و این صنعت شاهد بالانس درآمد ارزی است به‌گونه‌ای که در برابر ۳ میلیار دلار نیاز ارزی، بیش از ۳ میلیارد دلار درآمد ارزی داشته است.

بازگشت ارز فولادی‌ها به سامانه نیما

بهرام سبحانی رئیس انجمن تولید‌کنندگان فولاد ایران، در نشست خبری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: ارز‌آوری صادرات فولاد بیش از 3/5 میلیارد دلار نبوده؛ حال آنکه برخی تصور ارزی بیش از این داشتند و فولادی‌ها را متهم به عدم عرضه ارز به سامانه نیما کردند. در حالی که فولادی‌ها ارز حاصل از صادرات را برای نیاز خود ثبت سفارش کرده و نیازهای خود مثل الکترود را پوشش داده‌اند.

وی تاکید کرد: برگشت ارزحاصل از صادرات فولاد شفاف‌سازی شده و هیچ ابهامی در این زمینه وجود ندارد.رئیس انجمن تولید‌کنندگان فولاد گفت: امروز تحریم‌ها و محدودیت‌های بیرونی صادرات انواع محصولات فولادی را دشوار کرده است؛ در این شرایط انتظار می‌رود سیستم بانک مرکزی، تامین ارز، گمرک و سایر دستگاه‌ها دست به دست هم بدهند تا صادرات فولاد انجام شود و در غیر این صورت مازاد محصول را باید انبار کرد یا تولید را کاهش داد./دنياي اقتصاد

منبع:دنیای بورس

دیدگاه ها
×