چت

احتمال رشد تقاضای فولاد و تحرک بازار شرق آسیا

با پایان یافتن تعطیلات در چین انتظار برای افزایش حجم خرید ایجاد شده است و البته این انتظار را می‌توان در بازار سنگ‌آهن مشاهده کرد. .

احتمال رشد تقاضای فولاد و تحرک بازار شرق آسیا

این درحالی است که تکانه‌های بزرگی از رشد قیمت‌ها با افزایش تقاضای فولاد در چین یا شرق آسیا مشاهده نمی‌شود اما با رشد تقاضا تغییر فاز بازار چندان دو از ذهن نیست اگرچه روزهای آینده با رصد دقیق‌تر قیمت‌ها در بازار مواد اولیه می‌توان اظهارنظر دقیق‌تری داشت. در خبرهای پایگاه خبری فولاد ایران می‌توان این موارد را مشاهده کرد

ثبات قیمت ورق گرم صادراتی چین به‌رغم رقابت‌ها

هفته گذشته عرضه‌کنندگان چینی قیمت‌های پیشنهادی صادراتی را ثابت نگه داشته‌اند درحالی‌که قیمت درخواستی خریداران در اغلب بازارهای خریدار اخیرا افت شدید داشته است. افزایش قیمت مواد اولیه کارخانه‌ها را نسبت به کاهش قیمت‌ها محتاط‌تر کرد. قیمت پیشنهادی ورق گرم ۴۶۰ تا ۴۷۵ دلارهر تن فوب و مشابه هفته قبل شنیده شده است. در بازار داخلی نیز قیمت نسبتا ثابت و یک دلار نسبت به هفته قبل بالا رفته است. به گزارش metal expert، البته وضعیت بازار صادرات ورق چین روزبه‌روز بدتر شده چراکه رقابت شدیدتر شده است.

بازار ورق جنوب شرق آسیا

در بازار وارداتی ورق جنوب شرق آسیا این هفته قیمت‌های درخواستی خریداران پایین‌تر آمده است. معاملاتی برای ورق گرم روسیه در ۴۴۵ دلار در هر تن سی اف آر صورت گرفت و قیمت درخواستی جدید خریداران ۴۴۲ تا ۴۴۵ دلار در هر تن سی اف آر شد درحالی‌که هفته قبل ۴۵۰ تا ۴۵۵ دلار بود. با اینکه هفته قبل از نظر عرضه‌کننده‌ها این قیمت غیرممکن بود ولی معاملات نهایی شد.اغلب تجار چینی قیمت‌های پیشنهادی را در ۴۶۰ تا ۴۷۵ دلار در هر تن سی اف آر ثابت نگه داشته‌اند و بعید است در آینده نزدیک قیمت‌های چین ارزان‌تر شود.

افزایش خرید در بازار سنگ‌آهن چین

قیمت سنگ‌آهن وارداتی در چین باز هم کاهش یافته و به افزایش خرید‌ها کمک کرده است. درحالی‌که موجودی سنگ‌آهن فولادسازان چینی نیز بالاست.آخرین قیمت سنگ‌آهن خلوص ۶۲ درصد استرالیا ۹۶ دلار هر تن خشک سی‌اف‌آر ثبت شد که یک دلار افت داشته و قرارداد سوآپ ژانویه نیز کمتر از یک دلار افت داشته است. به گزارش metal expert، کاهش قیمت‌های پیشنهادی و افزایش خوش بینی نسبت به آینده کوتاه‌مدت بازار، فولادسازان چینی را تشویق کرد خرید بیشتری انجام دهند. به‌طوری‌که حجم معاملات بازار نقدی سنگ‌آهن چین از ۸۰ هزار تن دوشنبه اخیر به ۴۱۰ هزار تن در روز سه‌شنبه رسید.

دنیای اقتصاد

×