چت

آمادگی بورس برای جذب حجم زیادی از نقدینگی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اجرای سریع برنامه ششم و حضور همه شرکت های دولتی در بازار سهام و اثر معافیت‌ مالیاتی گفت: بورس برای جذب حجم قابل‌قبولی از نقدینگی آماده است.

آمادگی بورس برای جذب حجم زیادی از نقدینگی

به گزارش فولاد24 و به نقل از بورس پرس، محمود شکری با بیان اینکه برای تقویت شرکت‌های بورسی باید معافیت‌های مالیاتی را اعمال و نقدینگی بیشتری جذب بورس کرد به خانه ملت گفت: جذب نقدینگی برای بورس مستلزم این است که دولت از قیمت‌گذاری‌های دستوری حذر کرده و از ورود نقدینگی به بازارهای کاذب دلالی جلوگیری کند.

وی با تاکید بر اینکه میزان نقدینگی زیاده بود و این موضوع می‌تواند بازارهای موازی مالی را تحت‌تاثیر قرار دهد، افزود: اگر مسئولان دولتی شرایطی را فراهم کنند که بخشی از نقدینگی‌های سرگردان به بورس سوق پیدا کند از رونق دوباره بازارهای دلالی ارز و مسکن جلوگیری می‌شود.

این نماینده مجلس درخصوص اینکه چگونه می‌توان نقدینگی‌های سرگردان را به بورس انتقال داد، گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه، تمام شرکت‌های دولتی و وابسته به نهادهای دولتی باید وارد بورس شوند به همین دلیل باید هر چه سریع‌تر این اتفاق بیفتد.

شکری با اعتقاد به اینکه در نظر گرفتن تسهیلات و اعمال درست معافیت‌های مالیاتی موجب سوق دادن نقدینگی‌های سرگردان به سمت بورس می‌شود، گفت: بورس برای جذب حجم قابل‌قبولی از نقدینگی آماده است. نقدینگی سرگردان در اقتصاد جولان می‌دهد و اگر سریع‌تر راهکاری برای سامان‌دهی آن در نظر گرفته نشود عواقب جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت.

وی افزود: مشکلات بسیاری در زمینه خصوصی‌سازی، بانک‌ها، رکود تولید و نوسانات محسوس نرخ دلار، فاصله گرفتن از بازار آزاد و حرکت به سمت اقتصاد رانتی وجود دارند که بورس می‌تواند راهگشای آن باشد. با این حال باید مکانیزم بازار و بورس به اولویت نخست اقتصاد تبدیل شود.

منبع:بورس پرس

دیدگاه ها
×