چت

رشد ۱۰۰ درصدی حجم و ارزش معاملات هفتگی بورس کالا

بورس کالا در هفته منتهی به ۲۰ فروردین با استقبال خوب خریداران در اغلب بازارها روبه‌رو شد؛ این استقبال خوب خریداران باعث شد تا در نهایت میزان حجم و ارزش معاملات در این بازار رشدی قابل توجه داشته باشد.

رشد ۱۰۰ درصدی حجم و ارزش معاملات هفتگی بورس کالا

  فولاد صدرنشین معاملات
در هفته منتهی به ۲۰ فروردین ۷۴۵ هزار و ۷۳ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۰۲ هزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته ماقبل به ترتیب رشد ۱۰۲ و ۱۰۹ درصدی را تجربه کرد. گروه فولاد با ۳۲۹هزار تن، وکیوم باتوم با ۲۱۷هزار تن و قیر با ۶۸هزار تن معامله بر سکوی اول تا سوم کالاهای برتر هفته قرار گرفتند.

به گزارش «کالاخبر»، طی هفته اخیر و در تالار محصولات صنعتی و معدنی ۳۳۴ هزار و  ۸۱۹ تن انواع کالا به ارزش ۵۰ هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال معامله شد. در این تالار ۳۲۹ هزار و ۲۳۹ تن فولاد، ۴ هزار و ۶۸۰ تن مس، ۶۸۵ تن آلومینیوم، ۱۲۰ تن کنسانتره مولیبدن و ۱۰۰ تن سرب مورد دادوستد قرار گرفت.

همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، ۴۰۸ هزار و ۷۷۹ تن انواع کالا به ارزش ۴۶ هزار و ۴۱۷ میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار ۲۱۷ هزار تن وکیوم باتوم، ۶۸ هزار و ۱۰۳ تن قیر، ۵۷ هزار و ۵۴۶ تن مواد پلیمری، ۲۶ هزار و ۴۲۰ تن مواد شیمیایی، ۳۳ هزار و ۲۰۰ تن لوب کات، ۳ هزار و ۲۹۳ تن روغن پایه، ۵۰ تن آرگون، ۲۵۰ تن عایق رطوبتی  و یک هزار و ۲۷۵ تن گوگرد معامله شد.

بر اساس این گزارش ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم زعفران نیز در تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران دادوستد شد. همچنین یک هزار و ۴۷۳ تن کالا هم در بازار فرعی بورس کالای ایران به فروش رسید./کالا خبر

×