چت

رکورد ارزش معاملات خرد و رشد قابل توجه در شاخص کل

در بازار امروز بورس، ثبت بالاترین رکورد ارزش معاملات خرد از ابتدای تابستان سال 1402 مشاهده شد. اکثر عرضه‌های نقدی امروز در بورس کالا بدون رقابت وهیچ جذابیتی به  پایان رسید. تنها  دو مورد شمش ارفع و شمش چادرملو  به ترتیب با 1100 تومان  و 500 تومان  افزایش نرخ  معامله شدند. ظاهرا افزایش قیمت آهن‌اسفنجی به تنهایی  قادر به تغییر دادن نرخ شمش نشد و آن هم دلیلی جز کمبود نقدینگی در خریداران این کالا نداشته و ندارد و باید منتظر بود با افزایش قیمت میلگرد و فروش آن که موجب تامین نقدینگی خریداران شمش میشود قیمت این کالا  افزایش قیمت پیدا کند.

رکورد ارزش معاملات خرد و رشد قابل توجه در شاخص کل

به گزارش فولاد 24 از بازار بورس: رکورد ارزش معاملات خرد و رشد قابل توجه در شاخص کل
در بازار امروز بورس، ثبت بالاترین رکورد ارزش معاملات خرد از ابتدای تابستان سال 1402 مشاهده شد. ارزش این معاملات خرد با عبور از همت 8 هزار میلیارد ریال به عدد 8,700 میلیارد ریال رسید، که نشان از رشد 6 درصدی از ابتدای آذرماه تاکنون می باشد. این افزایش بر ارزش دلاری شرکت‌های بورسی، منجر به افزودن بیش از 10 میلیارد دلار به ارزش آنان شد.
همچنین، شاخص کل با رشد بیش از 44 هزار واحد به سطح 2 میلیون و 165 هزار واحد رسید. در زمینه معاملات فلزات اساسی با رشد ۴۸ هزار و ۷۰ واحدی، رقم یک میلیون و ۶۶۶ هزار و ۳۷۲ واحد را نشان داد. ، عرضه شمش خوزستان با قیمت‌پایه 183.743 ریال بدون رقابت به معامله گذاشته شد. شمش ارفع نیز با قیمت‌پایه 184.706 ریال و رقابت تقریباً 7%، به قیمت 197.888 ریال معامله شد. همچنین، شمش کاوه جنوب کیش با تقاضای 20 تنی و بدون رقابت به قیمت‌پایه 182.680 ریال معامله گردید.

بیشترین ارزش معاملاتی فلزات اساسی

نمادهای زیر به ترتیب بیشترین ارزش معاملاتی فلزات اساسی را به خود اختصاص دادند

  • نماد فولاد با حجم 653.013.205 معاملاتی صدر نشین بیشترین ارزش معاملاتی تابلوی تالار صنعتی شد
  • نماد ومعادن در رتبه هشتم 
  • نماد فملی در جایگاه 13 
  • نماد ذوب در جایگاه 17 قرار گرفت.


معاملات صندوقهای سهامی نیز تا ساعت 15 ادامه دارد، و انتظار می‌رود توجه بیشتری به روند معاملات در بازار بورس شود.

دیدگاه ها
×