چت

خبر نامه بازار های آهن وفولاد جهان - دوشنبه 13 مه

به گزارش Fastmarkets در روز جمعه 10 مه، اتحادیه‌های کارگری بریتانیا به نفع اقدامات صنعتی در کارخانه فولاد پورت تالبوت مستقر در ولز تاتا استیل رای داده‌اند

خبر نامه بازار های آهن وفولاد جهان - دوشنبه 13 مه

 اعتصاب احتمالی در تاتا استیل انگلستان به دلیل رای اتحادیه‌ها به اقدام صنعتی
به گزارش Fastmarkets در روز جمعه 10 مه، اتحادیه‌های کارگری بریتانیا به نفع اقدامات صنعتی در کارخانه فولاد پورت تالبوت مستقر در ولز تاتا استیل رای داده‌اند. بزرگترین اتحادیه کارگری بریتانیا، جامعه، با 3000 کارگر رای‌گیری کرده و 85 درصد از آنها به حمایت از اقدام صنعتی رای داده‌اند.

الون دیویس، افسر ملی انجمن فولاد، در بیانیه‌ای اعلام کرد: "امروز اعضای ما رای خود را در مورد طرح کاهش مشاغل تاتا استیل اعلام کردند و آنها به خواستار توافق بهتر برای نیروی کار رای دادند."

اتحادیه کارگری Unite نیز در ماه آوریل به اقدام صنعتی رای داده بود. اتحادیه GMB نیز در حال تصمیم‌گیری برای اقدامات اعتصابی است و نتایج آن هنوز اعلام نشده است.

تصمیم تاتا استیل مبنی بر تعطیلی تولید فلزات داغ در پورت تالبوت و تعدیل 2800 شغل منجر به این اقدامات اتحادیه‌ها شده است. دیویس اضافه کرد: "ما اکنون در حال مشورت با اعضای خود در مورد گام‌های بعدی هستیم و از تاتا می‌خواهیم در موضع خود تجدید نظر کرده و به دور میز مذاکرات بازگردد."

منابع به Fastmarkets اعلام کردند که 30 می به عنوان تاریخ احتمالی شروع اعتصاب پیشنهاد شده، اما هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

سخنگوی تاتا استیل انگلستان اظهار داشت: "ما طبیعتاً از اینکه در حالی که رایزنی‌ها ادامه دارد، برخی از اعضای اتحادیه جامعه در سراسر کشور به اقدامات صنعتی روی آورده‌اند، ناامید هستیم. کسب و کار فعلی ما ناپایدار است و بیش از 1 میلیون پوند در روز ضرر می‌دهد."

 تغییرات در تاتا استیل: جایگزینی تولید BF-BOF با کوره‌های قوس الکتریکی
تاتا استیل قصد دارد مسیر تولید BF-BOF موجود در پورت تالبوت را با عملیات کوره قوس الکتریکی سازگار با محیط زیست (EAF) جایگزین کند. این EAF‌های جدید ظرفیت تولید حدود 3 میلیون تن فولاد خام در سال را خواهند داشت و انتظار می‌رود در سال 2027 به بهره‌برداری برسند. هزینه کل این پروژه 1.25 میلیارد پوند (1.34 میلیارد دلار) است که شامل یک بسته کمک مالی 500 میلیون پوندی از سوی دولت بریتانیا است.

 نوسانات در بازار جهانی قراضه فولاد
به گزارش Fastmarkets، در هفته منتهی به جمعه 10 مه، معاملات کمی در بازارهای جهانی قراضه فولاد انجام شد. کاهش فروش محصولات فولادی تمام شده و نیمه تمام در بیشتر مناطق، منجر به کاهش احساسات بازار شده است. قیمت‌ها تا حد زیادی ثابت ماندند، به جز در ویتنام و چین. قیمت‌های ویتنامی با مناقصه کانتو بالاتر در ژاپن افزایش یافت و قیمت‌های چین پس از افزایش قیمت خرید قراضه داخلی توسط یک فولادساز بزرگ، تقویت شد.

 روند بازار قراضه فولاد:
ترکیه:کارخانه‌های ترکیه به دلیل تقاضای ضعیف پایین دستی، رویکرد محتاطانه‌ای اتخاذ کرده‌اند.
ایالات متحده: فولادسازان آمریکا سومین رزرو ترکیه را در این ماه بسته‌اند.
چین: کارخانه‌های چینی قیمت قراضه را پس از تعطیلات طولانی افزایش دادند.
ویتنام: واردات قراضه ویتنامی بالاتر است، اما تقاضای واقعی ندارد.
تایوان: تقاضای واردات تایوانی در آستانه کاهش تولید تابستانی کاهش یافته است.
هند: رزرو ضایعات فولاد وارداتی هند به دلیل فروش نزولی فولاد داخلی کاهش یافته است.

به گزارش Fastmarkets، کارخانه‌های ترکیه برای رزرو محموله‌های ژوئن در هفته منتهی به 10 مه به دلیل کسادی مداوم در بخش فولاد تمام شده عجله نداشتند. قیمت‌ها در آخرین معامله محموله ثبت شده در 8 مه روند نزولی داشتند. یک کارخانه فولاد در منطقه مرمره محموله‌ای با مبدا بریتانیا از HMS 1&2 (80:20) را به قیمت 377 دلار در هر تن CFR رزرو کرد. این تنها ششمین معامله محموله‌ای بود که از اوایل ماه مه به توافق رسید.

 

دیدگاه ها
×