چت

هدایت بازار سنگ آهن را به سوی بهبود تدریجی با افزایش تأثیرات مثبت بسته‌های محرک اقتصادی

افزایش تأثیرات مثبت بسته‌های محرک اقتصادی در چین، بازار سنگ آهن را به سوی بهبود تدریجی در سال جاری هدایت می‌کند.

هدایت بازار سنگ آهن را به سوی بهبود تدریجی با افزایش تأثیرات مثبت بسته‌های محرک اقتصادی

به گزارش فولاد 24 به نقل از MININGt، گروه معدنی ریوتینتو، به‌عنوان بزرگترین صادرکننده سنگ‌آهن جهان، شاهد افزایش تأثیرات مثبت بسته‌های محرک اقتصادی در چین است. این تأثیرات قادرند اقتصاد چین و در نتیجه بازار سنگ‌آهن را به سوی بهبود تدریجی در سال جاری هدایت کنند.

هرچند که نمونه‌هایی از بهبود در اقتصاد چین مشاهده می‌شود، اما این بهبود در نیمه دوم سال 2024 به‌طور چشمگیرتری احساس خواهد شد. در عین حال، بخش املاک و مستغلات همچنان در شرایط ضعیف به سر می‌برد.

قیمت سنگ‌آهن در سال 2023 با رشد حدود 20 درصدی به اوج خود رسید، اما نگرانی‌های پیوسته از تقاضای ضعیف چین و مشکلات بخش املاک این کشور، در سال جاری منجر به کاهش حدود 8 درصدی این قیمت شده است. این بهبود ناامیدکننده پس از شیوع کرونا در چین، که بزرگترین بازار مصرف‌کننده فلزات را داراست، فشار نزولی بر تقاضای فولاد و قیمت سنگ‌آهن وارد کرده است.

تولید سنگ آهن توسط گروه ریوتینتو در سه ماه منتهی به 31 دسامبر با 2 درصد کاهش به 87.5 میلیون تن رسید. در مجموع، تولید سال 2023 نیز با افزایش 2 درصدی به 331.5 میلیون تن سنگ آهن رسید. این شرکت برای حفظ سطح فعلی تولید خود به سرمایه‌گذاری نیاز دارد، به‌ویژه با توجه به انتظارات برای رشد در شهرنشینی در هند و بخش‌هایی از آسیا. ریو پیش‌بینی می‌کند که چین به زودی به اوج مصرف خود خواهد رسید و تقاضای جهانی برای سنگ‌آهن تا سال 2050 تقریباً یک چهارم افزایش خواهد یافت.

دیدگاه ها
×