چت

با افزایش نگرانی ها در مورد تقاضای‌چین، افت قیمت‌سنگ‌آهن بیشتر می شود

سیل در هبی ناشی از بارندگی های بی سابقه بر نگرانی های بازار در مورد تولید داخلی فولاد افزود.

با افزایش نگرانی ها در مورد تقاضای‌چین، افت قیمت‌سنگ‌آهن بیشتر می شود

به گزارش فولاد24 به نقل ازMINING معاملات آتی سنگ‌آهن روز پنجشنبه به دلیل نگرانی‌های جدید در مورد محدودیت‌های تولید فولاد چین و چشم‌انداز احیای بخش دارایی داخلی در حال مبارزه، با سیل در استان برتر فولادسازی هبی کاهش یافت.


پرمعامله ترین سنگ آهن سپتامبر در بورس‌کالای‌دالیان چین پس از رسیدن به 808.50 یوان که ضعیف ترین آن از 12 ژوئیه بود، با 3 درصد کاهش به 810.50 یوان (112.70 دلار) در هر تن پایان داد.


در بورس سنگاپور، قرارداد معیار ماده فولادسازی در سپتامبر 4 درصد کاهش یافت و به 99.70 دلار در هر تن رسید، پس از رسیدن به 99.40 دلار، پایین‌ترین میزان از 29 ژوئن.

قیمت سایر مواد تشکیل دهنده فولاد نیز کاهش یافت، با افزایش زیان در بورس دالیان در طول معاملات بعد از ظهر در بحبوحه صحبت های بازار در مورد کاهش تولید فولاد در چین، بزرگترین تولید کننده فولاد جهان.

سیل در هبی ناشی از بارندگی های بی سابقه بر نگرانی های بازار در مورد تولید داخلی فولاد افزود.

زغال سنگ کک و کک به ترتیب 5% و 6.2% غرق شدند.

تحلیلگران ANZ در یادداشتی گفتند: «تجدید محدودیت‌های تولید وجود دارد که با توجه به حاشیه‌های غیرجذاب کارخانه فولاد، احتمالاً مؤثرتر خواهند بود».

به گفته برخی از مشاوران چینی، از کارخانه‌های فولاد در استان یوننان خواسته شده است تا آماده شوند تا تولید خود را کاهش دهند تا به دستور دولت برای محدود کردن تولید سال 2023 در سطح سال گذشته عمل کنند.

تحلیلگران Westpac در یادداشتی گفتند: «نشانه‌های محدود محرک‌های سیاست جدید و ضعف مداوم در بازارهای املاک مسکونی در چین» بر احساسات تأثیر گذاشت.

رویترز به نقل از افراد آشنا گزارش داد که برخی از دولت های شهرهای چین دسترسی توسعه دهندگان به ده ها میلیارد دلار از محل فروش اموال در حساب های امانی را دشوارتر کرده اند.

به نظر می‌رسد این سخت‌گیری برخلاف تضمین پکن مبنی بر کمک به ثبات بخش است.

میلگرد در بورس آتی شانگهای 2.8 درصد کاهش یافت، کویل نورد گرم 1.8 درصد، مفتول 2.3 درصد کاهش یافت و فولاد ضد زنگ 0.8 درصد کاهش یافت.

(توسط انریکو دلا کروز و امی لو؛ ویرایش توسط وارون اچ کی و شری جیکوب فیلیپس)/ MINING

دیدگاه ها
×