چت

افزایش قیمت هفتگی سنگ‌آهن وارداتی چین به دلیل اقدامات حمایتی چین

عاملات بازار آتی سنگ‌آهن در روز جمعه افزایش یافت و ضعف قبلی را معکوس کرد و در مسیر رشد هفتگی قرار گرفت، چراکه نشانه‌های بیشتری از ثبات اقتصاد چین به پشتوانه فضای روانی ایجاد شده از قبل دیده شد و دلیل آن هم محرک‌های متعدد برای تقویت بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان بوده است.

افزایش قیمت هفتگی سنگ‌آهن وارداتی چین به دلیل اقدامات حمایتی چین

Oct 27, 202310:54 GMT+3:30

به گزارش فولاد 24 به نقل از رویترز
- بیش از ۲ درصد افزایش سنگ آهن دالیان پس از پشت سر گذاشتن زیان‌های قبلی 

- سنگ آهن بورس سنگاپور اولین افزایش هفتگی در شش ماه اخیر را نشان می‌دهد

- افزایش سود حوزه صنعت چین با اجرای سیاستهای حمایتی

معاملات بازار آتی سنگ آهن در روز جمعه افزایش یافت و ضعف قبلی را معکوس کرد و در مسیر رشد هفتگی قرار گرفت، چراکه نشانه‌های بیشتری از ثبات اقتصاد چین به پشتوانه فضای روانی ایجاد شده از قبل دیده شد و دلیل آن هم محرک‌های متعدد برای تقویت بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان بوده است.

پرمعامله ترین سنگ آهن ژانویه در بورس کالای دالیان چین، در تجارت روزانه با 2.1 درصد افزایش به 889.50 یوان (121.57 دلار) در هر تن پایان یافت. این هفته حدود 4 درصد رشد داشته است.

در بورس سنگاپور، قرارداد شاخص مواد اولیه فولادسازی ( سنگ‌آهن) ماه نوامبر، با 1.5 درصد افزایش به 118.80 دلار در هر تن تا ساعت 07:00 GMT رسید و اولین افزایش هفتگی خود را در شش هفته گذشته به ثبت رساند.

سود شرکت‌های صنعتی چین در ماه سپتامبر برای دومین ماه متوالی افزایش یافت و نشانه‌های ثبات اقتصاد را افزایش داد زیرا مقامات این کشور اقدامات گسترده‌ای از سیاست‌های حمایتی را آغاز کرده‌اند.

پکن در اوایل این هفته حمایت مالی اضافی برای بهبود اقتصاد چین را تصویب کرد.

این هفته شاهد افزایش نوسانات قیمت سنگ آهن بودیم، زیرا نگرانی‌ها در مورد محدود کردن بیشتر کارخانه‌های فولاد چینی برای پیروی از پروتکل‌های کنترل انتشار بویژه در ماه‌های زمستان ادامه دارد.

شهر تانگشان در شمال چین، مرکز تولید فولاد چین، از روز جمعه در بحبوحه پیش‌بینی آلودگی شدید هوا، واکنش اضطراری سطح ۲ را آغاز خواهد کرد.

تشدید بحران بخش املاک چین نیز تجار را محتاط نگه داشته است.

استراتژیست‌های ANZ در یادداشتی گفتند: "علیرغم بسیاری از اقدامات تحریک کننده، این بخش همچنان با بدهی و تقاضای ضعیف دست و پنجه نرم می‌کند. این امر چشم انداز تقاضای فولاد را ضعیف نگه می‌دارد و خطر کاهش سود برای تولیدکنندگان فولاد را افزایش می‌دهد.

در حالی که ذخیره مجدد سنگ آهن می‌تواند حمایت کوتاه مدتی را فراهم کند، ما خطر سقوط مجدد قیمت ها به زیر 100 دلار در هر تن را تا پایان سال می‌بینیم.

سایر مواد فولادسازی در بورس دالیان نیز، شامل زغال سنگ کک، ضررهای قبلی را معکوس کردند! و همراه با کک به ترتیب 2.7% و 2.2% افزایش یافتند.

سایر شاخص های حوزه فولاد شانگهای، شامل میلگرد نیز 1.5٪ افزایش یافت! افزایش 1.6٪ ورق کلاف گرم؛ افزایش 0.5٪ میلگرد کلاف و بالاخره کاهش 0.3٪ فولاد ضد زنگ نیز از دیگر تغییرات شاخص این حوزه بودند 

دیدگاه ها
×