چت

افزایش قیمت سنگ آهن به دلیل تعهد محرک چین

قیمت سنگ آهن در روز سه‌شنبه افزایش یافت، زیرا تعهد چین به ارائه حمایت بیشتر از اقتصاد در حال رشد خود باعث افزایش احساسات شد، در حالی که انتظارات برای سقف تولید فولاد در بالاترین میزان مصرف کننده قیمت فولاد را تقویت کرد.

افزایش قیمت سنگ آهن به دلیل تعهد محرک چین

بر اساس گزارش Fastmarkets MB، جریمه‌های 62 درصدی آهن وارداتی به شمال چین با 2.36 درصد افزایش به قیمت 117.09 دلار در هر تن در صبح روز سه‌شنبه تغییر کرد.

پرمعامله ترین سنگ‌آهن ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان چین، معاملات ظهر روز خود را با 1.4 درصد افزایش به 856.5 یوان (119.87 دلار) در هر متریک تن پایان داد. این قرارداد قبلاً به 859.5 یوان رسیده بود که بالاترین رقم از جولای 2021 بود.
رهبران ارشد چین روز دوشنبه متعهد شدند که حمایت های سیاسی از اقتصاد را در بحبوحه بهبودی پرپیچ و خم پس از کووید، با تمرکز بر تقویت تقاضای داخلی، و نشانه گام های محرک بیشتر افزایش دهند.
پیش از این، برنامه ریز دولتی چین از اقداماتی برای حمایت از سرمایه گذاری خصوصی و تبدیل مناطق توسعه نیافته در کلان شهرها رونمایی کرد.
لری هو و یوشیائو ژانگ، اقتصاددانان Macquarie Group Ltd. در یادداشتی گفتند که تغییر لحن حامی رشد در ارتباط با بدهی های دارایی و دولت محلی مهم ترین راه حل بود.
فقدان یک «بسته محرک شبیه بازوکا» تعجب آور نبود، با توجه به اینکه جلسه دفتر سیاسی معمولاً محل برگزاری اعلان اقدامات خاص نیست و مقامات به صراحت اعلام کرده اند که دوست دارند سیاست را به صورت مقطعی اجرا کنند.
جولیان ایوانز-پریچارد، رئیس اقتصاد چین در کپیتال اکونومیکس، در یادداشتی گفت: جلسه دفتر سیاسی به وضوح نشان داد که رهبری احساس می‌کند باید کار بیشتری انجام شود تا بهبود در مسیر درست قرار گیرد.
او گفت که فقدان هر گونه اطلاعیه مهم یا سیاست مشخصی نشان دهنده عدم فوریت یا تلاش مقامات برای ارائه اقدامات مناسب است، که "به ویژه برای چشم انداز کوتاه مدت اطمینان بخش نیست".
سهام چین در معاملات روز سه‌شنبه جهش کرد و توسعه‌دهندگان املاک پس از فروش شدید در جلسه قبل افزایش یافتند، زیرا سیاستگذاران ارشد گفتند که حمایت از بخش درگیر را افزایش خواهند داد.
قیمت فولاد همچنین از مذاکرات بازار حمایت کرد مبنی بر اینکه برخی کارخانه‌ها در شرق و شمال چین اخطار شفاهی دریافت کرده‌اند تا تولید فولاد را بالاتر از سطح سال 2022 نگه دارند.
(با فایل هایی از رویترز و بلومبرگ)
(1 دلار = 7.1451 یوان)/  MINING.COM

ترجمه فلز فدک 

 

برای اطلاع از " قیمت روز محصولات فولادی " کلیک کنید.
محصولات فولادی
دیدگاه ها
×