چت

با توجه به تقاضای چین، سود سنگ آهن به یک سوم کاهش می یابد

انتظار می‌رود بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن جهان روز چهارشنبه کمترین درآمد و سود سهام خود را در سه سال اخیر گزارش دهد که عمدتاً به دلیل کاهش 15 درصدی قیمت‌های سنگ آهن باشد.

با توجه به تقاضای چین، سود سنگ آهن به یک سوم کاهش می یابد

ریوتینتو (ASX: RIO) اولین شرکت بزرگ سنگ آهن جهانی است که انتظار می‌رود از این هفته درآمدهای نیمه‌ساله کمتری را گزارش کند، زیرا زنجیره‌های تامین پس از کووید-19 عادی می‌شوند و توجه به این موضوع معطوف می‌شود که تامین‌کنندگان صنعت فولادسازی چین چگونه تقاضای مشتری را مشاهده می‌کنند.

انتظار می‌رود بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن جهان روز چهارشنبه کمترین درآمد و سود سهام خود را در سه سال اخیر گزارش دهد که عمدتاً به دلیل کاهش 15 درصدی قیمت‌های سنگ آهن باشد

سنگ آهن حدود 70 درصد از درآمد ریو را تشکیل می دهد. یک اجماع قابل مشاهده آلفا انتظار دارد که ریو به سود 5.85 میلیارد دلار و سود سهام 185 سنت آمریکا برسد که 32 درصد کمتر از 8.63 میلیارد دلار و 267 سنت آمریکا در سال گذشته است.
قیمت سنگ آهن در این سه ماهه به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته رسیده است که امیدوار است محرک های هدفمند برای بخش املاک چین باشد.
رهبران ارشد چین روز دوشنبه متعهد شدند که حمایت های سیاسی از اقتصاد را در بحبوحه بهبودی پر پیچ و خم پس از کووید، با تمرکز بر تقویت تقاضای داخلی، و نشان دادن گام های محرک بیشتر، افزایش دهند.
کان پکر، تحلیلگر از RBC در سیدنی گفت: «بازگشایی تجارت چین در حال پایان است. ما فکر نمی کنیم که محرک بزرگی وجود داشته باشد.»
ریو هنگامی که هفته گذشته تولید سه ماهه خود را گزارش کرد، نسبت به خطر رشد جهانی هشدار داد.
بزرگترین ماینر فهرست شده جهان، BHP Group، در 2 آگوست گزارش می دهد، زمانی که انتظار می رود در نیمه دوم سال مالی 2021-2021، 35 درصد کاهش سود اساسی را به 7.45 میلیارد دلار از 11.6 میلیارد دلار کاهش دهد.
Fortescue نتایج تولید سه ماهه خود را در روز جمعه و نتایج مالی خود را در 27 آگوست اعلام می کند. Vale، دومین معدنچی بزرگ سنگ آهن در جهان، نتایج مالی خود را در 27 ژوئیه پس از تاخیر فروش در تولید در طول سه ماهه گزارش می دهد./ MINING

دیدگاه ها
×