چت

قیمت سنگ آهن با دستور استان یوننان چین کاهش یافت

دو شرکت مشاوره چینی روز جمعه گفتند که از کارخانه‌های فولاد در استان یوننان در جنوب غربی چین خواسته شده است برای کاهش تولید آماده شوند تا به دستور دولت برای محدود کردن تولید سال 2023 در سطح سال گذشته عمل کنند.

قیمت سنگ آهن با دستور استان یوننان چین کاهش یافت

این سفارشات که توسط مشاوران مستقر در شانگهای MySteel و Fubao گزارش شده اند، از دستورالعمل های مشابهی پیروی می‌کنند که در اوایل این هفته برای کارخانه‌های دیگر صادر شده است و بر قیمت سنگ آهن تاثیر می‌گذارد.

بر اساس گزارش Fastmarkets MB، جریمه های 62 درصدی آهن وارداتی به شمال چین در صبح جمعه به قیمت 110.07 دلار در هر تن تغییر کردند که 3.58 درصد کاهش داشت.

پرمعامله‌ترین قراردادهای آتی سنگ آهن در سپتامبر در بورس کالای دالیان، معاملات روزانه را با 2.68 درصد کاهش در روز جمعه به 834.5 یوان (116.56 دلار) در هر متریک تن بسته شد که پایین ترین رقم از 13 جولای است.
به گزارش رویترز، دستورالعمل‌هایی که MySteel به کارخانه‌های یوننان اشاره کرد، همان دستورالعمل‌هایی بود که در آنچه به نظر می‌رسید یک سند رسمی از کمیسیون توسعه و اصلاح یوننان بود، به طور گسترده در بین شرکت‌کنندگان صنعت در روز جمعه به اشتراک گذاشته شد.
چین در دو سال گذشته رشد تولید را در بخش فولاد خود به صفر رسانده است زیرا به دنبال محدود کردن انتشار کربن توسط یکی از آلاینده ترین صنایع خود است.
در هر دو سال 2021 و 2022، برنامه ریز دولتی هدف رشد صفر را در سه ماهه دوم اعلام کرد، اما امسال تاکنون هیچ اعلامیه ای اعلام نشده است.
بر اساس داده های دولت، تولید فولاد در نیمه اول در مقایسه با سال گذشته 1.3 درصد رشد داشته و به 535.64 میلیون تن رسیده است، بنابراین اگر پکن بخواهد تولید را در سطح سال 2022 محدود کند، تولید باید در نیمه دوم کاهش یابد.
یوننان تنها 2 درصد از تولید فولاد چین را به خود اختصاص داده است، اما تحلیلگران گفتند که این خبر این احساس را تقویت کرد که کاهش تولید در سراسر کشور در شرف وقوع است./  MINING.COM

دیدگاه ها
×