چت

آینده نامعلوم صنایع فولاد و انرژی با درگیری در خاورمیانه

در حالی که هیچ نشانه ای از تأثیر فوری جنگ اسرائیل و حماس بر صنایعی مثل انرژی و فولاد وجود ندارد، اما تداوم بارش گلوله ها، افزایش نگرانی شدیدتر در آینده را در چشم انداز قرار می دهد.

آینده نامعلوم صنایع فولاد و انرژی با درگیری در خاورمیانه

به گزارش فولاد 24 به نقل از انجمن فولاد؛ با توجه به شرایط فعلی، اختلال عمده ای در عرضه فولاد وجود ندارد. اسرائیل و فلسطین هر دو از نظر جغرافیایی واحدهای کوچکی هستند و هیچ یک تولیدکننده یا صادرکننده فولاد نیستند. اسرائیل وابسته به واردات است و بیش از 2 میلیون تن محصولات فولادی تمام شده را خریداری می کند. صادرکننده اصلی به اسرائیل، کشورهای ترکیه به دلیل نزدیکی جغرافیایی و چین، روسیه، اسپانیا و غیره تا حد کمی است. تاکنون هیچ تاثیری بر تجارت فولاد بین اسرائیل و این کشورها نداشته است. گفته می شود، به احتمال زیاد این مورد تحت تاثیر قرار نمی گیرد مگر اینکه لجستیک به شدت آسیب ببیند. اگر چند کشور عربی تولیدکننده و صادرکننده فولاد مانند مصر و الجزایر در این جنگ مشترک شوند، این معادله ممکن است متعاقباً تغییر کند.

مواد خام و انرژی

آنچه این بخش از درگیری های جاری را مملو از هشدار می کند این است که بیش از 30 درصد از تولید جهانی نفت خام در خاورمیانه متمرکز شده است.
سازمان های جهانی نگران تأثیر احتمالی، این درگیری ها بر قیمت نفت خام و انرژی هستند. آژانس بین‌المللی انرژی در جدیدترین گزارش ماهانه خود از بازار نفت اعلام کرد، مناقشه خاورمیانه مملو از عدم قطعیت است و رویدادها به سرعت در حال توسعه هستند.
آژانس بین‌المللی انرژی همچنین خاطرنشان کرد که خاورمیانه بیش از یک سوم تجارت جهانی نفت از طریق دریا را به خود اختصاص می‌دهد و درگیری اسرائیل و حماس نگرانی‌ها مبنی بر تحت تأثیر قرار گرفتن تولید انرژی منطقه‌ای را تشدید کرده است.

دیدگاه ها
×