چت

ترکیه به دنبال افزایش تولید فولاد

طبق گزارش انجمن تولید کنندگان فولاد ترکیه، تولید فولاد این کشور در سال 2024 به رکورد بالایی خواهد رسید که به لطف راه اندازی خطوط تولید جدید و پیش بینی افزایش نرخ بهره وری کارخانه ها خواهد بود

ترکیه به دنبال افزایش تولید فولاد

 با آغاز اقدامات لازم علیه واردات فولاد و دامپینگ و باقی ماندن هزینه‌های انرژی در سطوح معقول، انتظار می رود تولید و صادرات فولاد ترکیه در سال جاری افزایش چشمگیری داشته باشد.

قابل ذکر است ترکیه سال گذشته یک پرونده بررسی آنتی دامپینگ بر علیه ورق گرم چین، هند، ژاپن و روسیه باز کرد. حجم صادرات فولاد ترکیه در ژانویه تا نوامبر 2023 با 34 درصد کاهش سالانه به 9.4 میلیون تن رسید، در حالی که درآمد آن با 43 درصد کاهش به 7.5 میلیارد دلار رسید. صادرات میلگرد ترکیه در ژانویه تا نوامبر سال گذشته میلادی 3.72 میلیون تن بود که نسبت به سال قبل 42 درصد افت داشت. از طرفی واردات بیلت به ترکیه در این مدت 24 درصد رشد داشته 5.4 میلیون تن ثبت شد. روسیه صادرکننده اصلی بیلت به ترکیه بود.

به گزارش فولاد ایران، علیرغم افزایش 25 درصدی تولید فولاد خام ترکیه در ماه نوامبر نسبت به سال قبل، تولید 11 ماهه 6.1 درصد کاهش یافته و به 30.5 میلیون تن رسید. قابل ذکر است کمبود تقاضا و هزینه‌های بالای تولید دست فولادسازان ترکیه را سال گذشته در قیمت گذاری بسته نگه داشت. آخرین قیمت ورق گرم در بازار داخلی ترکیه 710 دلار بود که 5 دلار افت هفتگی داشت.

منبع: platts

دیدگاه ها
×