چت

آمادگی برای اتفاقات غیر منتظره

امروزه باید برای اتفاقات غیرمنتظره آماده بود، رویدادهایی که به سختی قابل قبول به نظر می‌رسد اما اتفاق می افتد. مانند اینکه روسیه نتوانست در یک هفته اوکراین را فتح کند.

آمادگی برای اتفاقات غیر منتظره

اینکه چگونه اقتصاد اروپا بدون گاز روسیه دوام آورد. یا چقدر سریع تورم فروکش کرد. یا چگونه وزیر خارجه چین ناپدید شد. یا کمبود آب در حوضه آمازون ایجاد می شود.
به گزارش فولاد 24 به نقل از فولاد ایران، گروه خبری اویل پرایس، فهرستی از ده رویداد را که همگی ممکن است در بخش انرژی رخ دهد، گردآوری کرده، اما تعداد کمی از آنها بیش از حد محتمل است.


1-  انرژی هسته ای:


می توان تقاضا برای راکتورهای مقیاس شبکه را از تامین کنندگان خارجی که می توانند کار را با هزینه کمتر انجام دهند، افزایش داد. این بازار تحت سلطه سه بازیگر خواهد: روستوم روسیه، کپکو کره جنوبی و Westinghouse  کانادا.


2-  سوخت‌های فسیلی:


در سطح جهان، استفاده از سوخت‌های فسیلی از جمله زغال سنگ همچنان در حال افزایش است. 2024 سالی است که به نظر می رسد شرکت های نفت و گاز برنده می شوند. گاز به طور فزاینده ای به عنوان جایگزین زغال سنگ برای نیروگاه ها از جمله ایالات متحده دیده می شود. رشد LNG تا حدودی به دلیل محدودیت های ذخیره سازی و پر کردن مجدد نامشخص است.


3-  مقررات:


امسال اصطلاح «تصرف نظارتی» برای توصیف تنظیم‌کننده‌هایی که بیشتر به عنوان کارمندان شرکت‌هایی که قرار است مقررات را تنظیم کنند، محبوب‌تر می‌شود و این به یک ریسک آتی قابل توجه و تا حد زیادی ناشناخته اشاره دارد. در ایالت‌هایی که یک حزب سیاسی غالب است، مانند جمهوری‌خواهان در جورجیا یا دموکرات‌ها در نیویورک، رژیم نظارتی حاکم بعید است که به‌طور چشمگیری تغییر کند. اما در ایالت هایی که احزاب سیاسی متعادل ترند، مانند ویسکانسین، تغییر فرماندار می تواند به معنای تغییر در پرسنل نظارتی و تغییر چشمگیر در سیاست باشد.


4- آب و هوا:


امسال سالی است که ما اهداف اقلیمی را به‌طور غیررسمی رها می‌کنیم، زیرا به رسمیت شناختن روزافزون آن‌ها دست نیافتنی است. همچنین، یکی از دو حزب سیاسی اصلی ایالات متحده ادعا می کند که تغییرات آب و هوایی یک فریب است که هدف آن خنثی کردن سازمان های اداری مرتبط است. انکار بدترین تأثیرات تغییرات آب و هوایی قوی تر می شود، نه ضعیف تر.


5- تجدیدپذیرهای زیرزمینی:


در انرژی های تجدید پذیر، مقدار انرژی که می تواند تولید شود پیشرفت ها را در این زمینه تغییر می دهد.


6- انتقال:


با توجه به تنگناها و ساخت و ساز انتقال جدید محدود، توسعه دهندگان منابع تمرکز خود را به منابع توزیع شده تغییر می دهند که بار محلی را تامین می کنند. انرژی های تجدیدپذیر و SMR هر دو سود از این بابت سود می برند.


7- هیدروژن:

سبک ترین عنصر جهان جایگزین راکتورهای کوچک مدولار (SMR) به عنوان ایده های بیش از حد تبلیغاتی شده است، اما ما در مورد کاربردهای صنعتی مناسب آن واقع بینانه تر می شویم.


8- سلب مالکیت از تأسیسات:


عموم مردم به تصرف شرکت های خصوصی رأی می دهند که نتیجه افزایش قیمت ها و خدمات ضعیف است، اما محکومیت قانونی آنها مدت زیادی طول می کشد و به قیمت بالایی ختم می شود.


9- مکان‌یابی زیرساخت‌ها:


در کشورهایی که تغییرات آب و هوایی را تایید می‌کنند، صنعت بیمه نقش فزاینده‌ای در زیرساخت ها ایفا خواهد کرد و سرمایه‌گذاران به‌طور فزاینده‌ای به صنعت بیمه برای سرنخ‌هایی درباره ریسک دارایی‌های مرتبط با آب و هوا نگاه خواهند کرد.

10- الزام به خدمت:


امسال شاهد از بین رفتن تعهدات قدیمی خدمات شهری، به ویژه در ایالت هایی مانند تگزاس خواهیم بود. این بدان معناست که رابطه شرکت با مشتری خود بر اساس «فقط در صورت داشتن آن را می‌فروشیم» است. قطع برق همچنان افزایش خواهد یافت. مسئولیت قابلیت اطمینان الکتریکی به طور فزاینده ای به مشتری منتقل می شود که پیامدهای فوری برای ژنراتورهای دیزل و پروپان، باتری های خورشیدی پلاس مسکونی و تجاری و خودروهای برقی باتری بزرگ دارد.

دیدگاه ها
×