چت

تجدیدنظر در ذخایر استراتژیک نفت

اوپک در حال کار بر روی اولین اقدام در نوع خود یعنی حذف تدریجی استفاده از سوخت‌های فسیلی در جهان است.

تجدیدنظر در ذخایر استراتژیک نفت

به گزارش فولاد 24 به نقل از موسسه پلنر؛ 

در روز دوشنبه 11 دسامبر، شاخص‌های بازار سهام در آسیا در آستانه یک هفته مهم قرار گرفتند، زیرا مجموعه‌ای از جلسات بانک‌های مرکزی در اروپا و داده‌های مرتبط با تورم در ایالات متحده منتظر بررسی بود. این داده‌ها می‌توانند امیدهای بازار را در خصوص کاهش نرخ بهره در آینده تحت تأثیر قرار دهند یا احتمالاً آن را تضعیف کنند. تخمین زده شده است که فدرال رزرو احتمالاً نرخ بهره را در محدوده 5.25 تا 5.50 درصد حفظ خواهد کرد. بازار همچنین منتظر انتشار شاخص قیمت مصرف‌کننده برای ماه نوامبر در روز سه‌شنبه است و گمان می‌رود که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، گزینه افزایش احتمالی را همچنان در نظر خواهد داشت.

در بازار کالاهای اولیه، قیمت طلا پس از گزارش مشاغل با رشد مواجه شد و به آخرین قیمت 1003 دلار در هر اونس رسید. قیمت نفت نیز پس از کاهش 3.9 درصدی در هفته گذشته و در میان تردیدها در مورد تعهد تمام اعضای اوپک پلاس به کاهش تولید، به پایین‌ترین سطح 5 ماه گذشته رسید. اما در روز جمعه، با اعلام واشنگتن در خصوص تجدیدنظر در ذخایر استراتژیک نفت، قیمت‌ها با حمایت‌هایی مواجه شدند. همچنین، بازار منتظر نتایج اجلاس COP28 در خصوص کاهش تدریجی استفاده از سوخت‌های فسیلی در جهان است.

در معاملات صبح امروز در آسیا، شاخص برنت با افزایش 9 سنت به 75 دلار و 93 سنت و شاخص نفت خام سبک آمریکا با افزایش 7 سنت به 71 دلار و 30 سنت در هر بشکه رسید. این حرکات نشان‌دهنده پویایی بازارها و تأثیرات اخبار و رویدادهای جهانی در تعیین جهت حرکت آینده بازارهای مالی هستند.

دیدگاه ها
×