چت

تورم بالای ۳۰ درصد، باعث افزایش نرخ ارز می شود

سیف رئیس سابق بانک مرکزی اظهار نظر داشتند: استعفا و یا تغییر مدیران ارشد دولت راه حل مشکل موجود نمی باشد و موضوع را پیچیده تر می‌کند.مشکل اصلی بازار ارز عمدتا مربوط به ناهماهنگی و تصمیمات در سایر نهادها می باشد.

تورم بالای ۳۰ درصد، باعث افزایش نرخ ارز  می شود


سیف رئیس سابق بانک مرکزی اظهار نظر داشتند: استعفا و  یا تغییر مدیران ارشد دولت راه حل مشکل موجود نمی‌باشد و موضوع را پیچیده تر می‌کند. مشکل اصلی بازار ارز عمدتا مربوط به ناهماهنگی و تصمیمات در سایر نهادها می باشد.

 

ولی‌الله سیف، گفت: نرخ در بازار ارز  تحت تأثیر عواملی مانند تصمیمات بودجه‌ای دولت و مجلس، عملکرد اقتصادی وقوانین  مربوط به واردات و صادرات، مجوزهای ویژه مربوط  به مبادلات مرزی و سفرهای سیاحتی و زیارتی خارجی  قرار دارد و همچنین  تنش  در روابط بین المللی و تحریم‌ها،  و در نهایت مورد هدف قرار گرفتن کنسولگری ایران در سوریه باعث افزایش  قیمت دلار در آستانه 65 هزار تومان در 25 فروردین ماه شده است.


این عوامل قطعا بر نرخ ارز و نوسانات آن در بازار تأثیر گذار است . بنابراین، بانک مرکزی تنها نهاد پاسخگو در این زمینه  نیست و نباید همه مشکلات  در بازار ارز را به حساب بانک مرکزی گذاشت و سایرنهاد ها در ایجاد شرایط موجود  نقش اساسی  دارند.

دیدگاه ها
×