چت

ابهام خریدار بزرگ سنگ آهن دولتی چین

یک سال پس از تاسیس شرکتی که انتظار می‌رود چین به بزرگترین خریدار سنگ آهن جهان تبدیل شود، این شرکت و نحوه عملکرد آن همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

ابهام خریدار بزرگ سنگ آهن دولتی چین

به گزار ش فولاد 24_ گروه منابع معدنی چین ژوئیه گذشته برای تجمیع خرید برای کشوری که حدود سه چهارم واردات سنگ آهن جهان را به خود اختصاص می دهد، تأسیس شد. این شرکت که به عنوان سی و ششمین شرکت مهم دولتی توسط مقامات چینی رتبه بندی می شود، شرکتی که می خواهد تجارت جهانی 160 میلیارد دلاری فولادسازی را بهبود بخشد، هنوز وب سایت یا تماس عمومی ندارد.

قیمت روز مقاطع فولادی


بنابراین، هنگامی که اخبار دولتی چین متالورژیکال اولین برنامه استراتژیک برای CMRG را در هفته گذشته منتشر کرد، علاقه زیادی وجود داشت. اما آنهایی که امیدوار به دریافت اطلاعاتی در مورد چگونگی این شرکت برای به چالش کشیدن تسلط بر قیمت سه معدنچی برتر سنگ آهن - Rio Tinto Group، Vale SA و BHP Group Ltd. - بودند، ناامید شدند.

CMRG گفت که در سال گذشته در زمینه تهیه سنگ آهن، پروژه های بزرگ ملی و سایر کارهای کلیدی پیشرفت داشته است. با این حال، این طرح حاوی هیچ جزئیات یا هدفی نبود و در عوض مملو از اظهارات گسترده ای بود، از جمله اینکه تلاش می کند به یک شرکت خدمات یکپارچه منابع معدنی در کلاس جهانی تبدیل شود.

بلومبرگ اواخر سال گذشته گزارش داد که شرکت چینی قبلاً بحث قراردادهای عرضه با ریو، واله و بی اچ پی را آغاز کرده بود.

سنگ آهن چین

جاکوب استاشولم، مدیر اجرایی ریوتینتو، روز سه‌شنبه در مراسمی در ملبورن با اشاره به CMRG گفت: «ما چیزی ندیده‌ایم که تجارت ما را مختل کند. فکر می‌کنم آنها هنوز در حال جمع‌آوری هستند، اما در حال بستن قراردادهای خرید چتر هستند.»

بلومبرگ گزارش داده است که تأسیس CMRG توسط رهبران ارشد پکن حمایت می شود. اما هنوز مشخص نیست که چه مقدار از خرید سنگ آهن چین در نهایت متمرکز خواهد شد.

بیشتر کارخانه های فولاد چین قرار است مذاکرات قراردادی سالانه با معدنچیان را در پایان سال انجام دهند. این ممکن است فرصتی برای تلاش و سنجش نقش CMRG در بازار جهانی سنگ آهن فراهم کند.

(نوشته آلفرد کانگ)/ MINING

دیدگاه ها
×