چت

پشت پرده ی سقوط بورس در بهمن 1402

▪️بازار سرمایه روزهای خوبی را سپری نمی‌کند و علت اصلی این موضوع به عدم‌اعتماد سرمایه‌گذاران به سیاست‌های دولت و بانک‌مرکزی درخصوص وضعیت نرخ بهره و همچنین بحث مربوط به فرمول فرآورده‌های پالایشگاهی‌ها برمی‌گردد. 

پشت پرده ی سقوط بورس در بهمن 1402

پشت پرده سقوط بورس

 به تحلیل فولاد 24 حال بازار سهام همچنان خوب نیست؛ این را می‌شود در نمودار عملکرد بازار مشاهده کرد. فراز و فرودی که در رفتار این روزهای بورس مشاهده می‌شود، به نوعی پیش‌بینی را از سهامداران گرفته است، آن هم در شرایطی که فعالان بازار اعتقاد دارند که بورس از افزایش قیمت‌ها در بازارهای موازی عقب مانده، اما تصمیمات خلق‌الساعه و آنی، هر لحظه شلیکی به ارزش بازار است و سرمایه‌گذاران را با ریسکی تازه مواجه می‌کند.

آن‌طور که در عملکرد بازار سهام در طول یک ماه گذشته مشاهده می‌شود، ریزشی در حدود ۵۷ واحد است؛ به طوری که شاخص بورس از ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۲۱۷ واحد در ابتدای زمستان، به حدود ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۲۰۳ واحد کاهش پیدا کرده است. این یعنی بازار سهام با ریزش ۲.۵ درصدی مواجه شده است

همچنین اوایل امسال مباحث مرتبط با تغییر یکباره نرخ خوراک پتروشیمی‌ها را داشتیم که منجر به حاکم‌شدن بی‌اعتمادی مفرط درخصوص سیاستگذاری‌های آتی دولت برای شرکت‌های بورسی شده‌است. 

اینکه مشخص نیست دولت مجددا چه برنامه‌هایی برای تامین کسری‌بودجه دارد، باعث‌شده تا اکثر سرمایه‌گذاران ترس این را داشته باشند که مجددا تامین کسری‌ بودجه متوجه درآمدهای شرکت‌های بورسی شود.| دنیای اقتصاد 

دیدگاه ها
×