چت

ده ترند دیجیتالی بسیار مهم در تجارت امروز

<p>تجارت امروز جهان با گذشته تفاوت های بسیار زیادی دارد و مدام در حال تغییر و پیشرفت است. علت این تغییرات رانه‌ها یا همان ترندها هستند که شکل زندگی ما را هم به کلی تغییر داده اند.</p>

ده ترند دیجیتالی بسیار مهم در تجارت امروز

ترندها عواملی هستند که می‌توان آنها را به صورت یک نیاز در نظر گرفت. به وجود آمدن آنها می‌تواند به تغییرات بسیاری در زندگی ما منجر شود. به عنوان مثال یک ترند در گذشته پرواز بود که منجر به اختراع هواپیما شد. ترند دیگر در دهه‌ی 1960 میلادی و با رشد سریع جمعیت رخ داد و آن نیاز به مسکن بود. نیاز به مسکن تولید فولاد ساختمانی را افزایش و تنوع آن را بسیار بیشتر کرد.
ترند دیجیتالی

از ترندهای امروز در فولاد می‌توان به ترند گرمایش زمین اشاره کرد که به موجب آن، تولیدکنندگان فولاد باید به فکر روش‌های تازه ای برای تولید باشند. اما ترند به اینجا محدود نمی‌شود. ترند شکل تجارت را نیز تغییر داده اند. در ادامه با ده ترند بسیار مهم در تجارت امروز آشنا خواهیم شد.

1- اپلیکیشن های پیام رسان و ظهور روبات های چت

نگران نباشید. قرار نیست روبات ها با ما چت کنند. این اپلیکیشن ها باعث می‌شوند که شما تقریباً در تمام مدت بیداری خود در طول در دسترس باشید. رئبات ها می‌توانند فروشنده باشند و شما در اینترنت بدون معطلی با روبات فروشنده صحبت می کنید. پیام رسان فیسبوک به تنهایی 1/3 میلیارد نفر کاربر فعال دارد. اما روبات ها 24 ساعته آماده خدمت رسانی هستند و می‌توانند سوالات مشتری ها را جواب دهند. این میزان از در دسترس بودن می‌تواند مشتری های شما را بسیار خشنود کند.

بسیاری از تولیدکنندگان فولاد در دنیا همین الان هم روبات های چت استفاده می‌کنند. گوگل هم نشان می‌دهد که هر روز افراد بیشتری برای دریافت اطلاعات و استفاده از این امکانات تجاری تازه آن را جست و جو می کنند.

2- تغییر بسترها و نمودارهای آماری

فیسبوک سلطان تعداد کاربر در جهان است. بیش از 2 میلیارد کاربر فعال یعنی تقریباً تمام کسانی که به اینترنت دسترسی دارند در فیبوک هم هستند. البته آمار نشان می‌دهد که افراد بالای 55 سال با شتاب کمتری عضو فیسبوک می‌شوند. این در حالی است که ایسنتاگرام با شتاب در حال عضوگیری است و کاربران اغلب کار کردن با آن را به فیسبوک ترجیح می‌دهند. مخصوصاً جوانان بین 18 تا 34 سال تقریباً به طور دائم در اینستاگرام فعالند. برای برقراری ارتباط با مشتری ها این شبکه‌های اجتماعی بسیار مناسبند.
تجارت

3- تولید ساده‌ی ویدیو

تا همین چند سال پیش برای درست کردن یک ویدیو هزینه و زمان بسیار زیادی لازم بود اما الان همه یک گوشی هوشمند با دوربین اچ دی در اختیار دارند و تا دلتان بخواهد اپ های تدوین ویدیو وجود دارد. این یعنی یک ویدیو با سرعت بالا و هزینه ای بسیار اندک ساخته می‌شود.

بسیاری از تولیدکنندگان و فروشندگان فولاد در دنیا امروزه از ویدیو برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند زیرا تاریخ نشان می‌أهد که تبلیغات ویدیویی بیشتری تأثیر را بر مخاطب دارند. شما می‌توانید به راحتی ویدیوهای خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا مخاطبان شما را بشناسند و از شما خرید کنند.

4- تبلیغات دیجیتال

زمانی بود که همه برای تبلیغ باید پول های بسیار زیاد خرج می کردند و خبری هم از نتایج مطلوب نبود. مخصوصاً افرادی که تولیدکننده‌ی محصولات خاصی هستند و مخاطبشان هم خاص است اصلاً فرقی نمی‌کرد که در تلویزیون تبلیغ کنند یا روزنامه. اما امروز الگوریتم‌ها تغییر کرده و شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مثل فولاد24 امکان تبلیغات هدفمند را برای شما فراهم کرده اند.

شما با پرداخت مقدار بسیار به صرفه و مناسبی پول می‌توانید محتوای خود را مستقیماً به مخاطب هدف خود برسانید. فیسبوک خوب می‌داند که چه کسی به دنبال خرید محصول شماست. تنها کاری که می‌کند آن است که پست تولید شده توسط شما را جلوی چشم مخاطب هدف می گذارد و تمام. یک مشتری به مشتری های شما اضافه خواهد شد.

5- سیستم های تحلیل داده

اغلب شبکه‌های اجتماعی مخصوصاً فیسبوک و اینستاگرام به صورت حرفه‌ای می‌توانند داده‌های بسیار مهمی را تحت عنوان این‌ سایت در اختیار شما قرار دهند. این داده نشان می‌دهد که:

  • چند نفر پست شما را دیده اند
  • کدام پست شما بیشترین بازدید را داشته
  • مردم کدام پست را بیشتر پسندیده اند
  • در چه ساعتی از روز بیشترین مخاطب را داشته اید
  • مخاطبان شما بیشتر از چه مناطقی بوده اند
  • مخاطبان شما بیشتر چه سنی داشته اند
  • و...

محتوای دیجیتالی
این آمار مثل یک جواهر می‌ تواند شما را خوشبخت کند. کافی است با تحلیل صحیح آنها مخاطبان خود را روز به روز افزایش دهید. افزایش مخاطب یعنی مشتری بیشتر و سودهای بزرگتر.

6- واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

واقعیت مجازی قرار بود خیلی زود از بین برود اما راه خود را از طریق بازی های راینه ای به تکنولوژی دیجیتال باز کرد هر روز قدرتمند تر می شود. واقعیت افزوده هم امروز دارد جای خود را باز می‌کند. حتماً با بازی پوکمون آشنا هستید. بازی هایی که شما را وادار به حرکت در دنیای واقعی می‌کنند فقط کمی چاشنی مثل امتیاز را به آن اضافه کرده اند. این دو نوع از تکنولوژی دیجیتال بسیار سریع در حال نفوذ به تجارت هستند.

این دو تکنولوژی می توانند در بازاریابی به شکل بسیار تأثیرگذاری مورد استفاده قرار بگیرند. بسیاری از شرکت های تولید فولاد برای توضیح مراحل تولید محصولاتشان برای مخاطبان از واقعیت مجازی استفاده می کنند. مخاطب در این تجربه می‌تواند تمامی مراحل تولید را از نزدیک ببیند.

7- موتورهای جست و جو

امروزه مردم همه چیز را در اینترنت جست و جو می‌کنند. این کار شماست که با تولید محتوای مناسب و سئوی حرفه ای کاری کنید که سایت شما در قسمت های بالایی نتایج جست و جو قرار بگیرد. به عبارت دیگر شما باید با تکنیک های سئو آشنا شوید تا مخاطبان سایت شما را ببینند. دیده شدن شما مساوی است با مشتری و درآمد بیشتر.

8- اخبار دروغ

شاید باورش برایتان سخت باشد اما یکی از تکنیک های انتخاباتی ترامپ برای پیروزی در انتخابات امریکا استفاده از انتشار اخبار دروغ در فیسبوک بود. اخبار دروغ در واقع اطلاعات غیر موثقی هستند که توسط کاربران با اهداف مشخص انتشار پیدا می‌کنند. مردم عادی معمولاً به دنبال منبع خبر نمی روند و این چیزی است که باعث ایجاد این ترند شده است.

اما چگونه می‌توان از این ترند استفاده کرد. حتماً دیده اید که با یک شایعه مردم چگونه به فروشگاه ها هجوم می آورند. مثلاً فلان تاجر شکر، محصولاتش در فروشگاه ها جا خوش کرده و می خواهد آن را بفروشد. یک راهش این است که بگوید مردم من شکرهایم را با بیست درصد تخفیف می فروشم. قطعاً عده ای برای خرید شکرها می آیند. راه دوم این است که یک خبر دروغ منتشر کند مثلاً بگوید مردم قحطی شکر در راه است. در این صورت بیشتر مردم برای خرید این شکر هجوم می آورند. این در واقع نوعی از کارکرد اخبار دروغ در تجارت است.

9- پادکست‌های صوتی و تصویری

در گذشته چندان کانال تلویزیونی و رادیویی بیشتر نبود. اما امروزه هر کسی با استفاده از اینترنت برای خودش یک پادکست راه انداخته است که روز به روز بر مخاطبان آنها افزوده می شود.

امروزه بسیاری از فروشندگان و تولیدکنندگان فولاد پادکست های صوتی و تصویری خود را دارند و از طریق آنها با مخاطبان خود در ارتباط هستند. این ایجاد ارتباط می تواند به خوبی اعتماد مخاطب را جلب کند. یادتان باشد مخاطب تا زمانی که به شما اعتماد نکند، خرید نخواهد کرد.

10- نیاز برای تصمیم گیری شرکت ها

در دنیای امروز نمی توانید یک گوشه بنشینید و شرکت خود را اداره کنید. کارمندان با حقوق خود آشنا هستند و از شما انتظار دارند که تصمیم بگیرید. در سال گذشته فشار زیادی بر مدیران ارشد شرکت های بزرگ تجاری وارد شد. از ایشان خواسته شد تا تکلیف مشکلات کارمندان خود را روشن کنند. هیچ چیزی از سلامتی و امنیت مردمی که در کارخانه های تولیدی شما کار می کنند وجود ندارد. شرکت ها باید طرف خود را مشخص کنند. آیا طرفدار سود بیشترند یا علاوه بر آن سلامت محیط کار را هم می خواهند.

یکی تصمیم گیری بزرگ دیرگ برای شرکت های امروز مسئله ی محیط زیست و گرمایش زمین است. از شرکت ها انتظار می رود که در مورد این مئله تصمیم بگیرند که آیا مشکلات محیط زیست را باور دارند و در راه بهبود آنها قدم بر خواهند داشت یا مثل دونالد ترامپ گرمایش زمین را یک دروغ بزرگ می دانند؟ این تصمیمات می تواند به شکل گسترده ای صحنه ی تجارت جهانی و صنایع فولاد را تغییر دهد.
بازاریابی اینترنتی

نتیجه گیری

در این مقاله به معرفی ده ترند بسیار مهم در تجارت امروز پرداختیم. هر کدام از این ترندها به نوبه‌ی خود می توانند شکل تجرات جهانی را تغییر دهند کما اینکه همین الان هم بسیاری از آنها وارد عمل شده اند. شما به عنوان یک تولیدکننده و فعال در صنایع آهن و فولاد باید ترندهای زمانه‌ی خود را بشناسید و شرکت خود را با آنها هماهنگ کنید در غیر این صورت و با پایبندی به روش های سنتی دیر یا زود از رقبای جوان شکست خواهید خورد.

منبع: گروه تأمین محتوای فولاد24

دیدگاه ها
×