چت

از روش های کاربردی براق کردن استیل چه می دانید؟

<p>بسته به نوع كیفیت و میزان استفاده از وسایل استیل ممكن است كه برخی از آنها لکه شوند و اگر آنها را تمیز نکنید به مرور زمان درخشندگی و زیبایی خود را از دست می‌دهند. دانستن راه های متنوع تمیز کردن و شفاف نگه داشتن لوازم استیل به شما در حفظ زیبایی آنها کمک می‌کند.</p>

از روش های کاربردی براق کردن استیل چه می دانید؟

استیل کاربردهای فراوانی در زندگی ما دارد. ورق، ظروف و لوله استیل به مرور زمان درخشندگی خود را از دست می دهند. در ادامه به نحوه تمیز و براق کردن استیل می پردازیم.

  • ویژگی های استیل چیست؟
  • روش های براق کردن استیل چیست؟
  • چه راهکار براق کردن سینک ظرفشویی دارید؟
  • چگونه قابلمه استیل را براق کنیم؟

ویژگی های استیل چیست؟

استیل مقاومت بسیار بالایی در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارد. این امر باعث شده که در لوازم آشپزخانه، صنایع غذا و دارو و لوازم پزشکی کاربرد داشته باشد. استیل مقاومت بالایی در برابر گرما دارد و تاب بر نمی دارد و خم نمی شود.

رنگ استیل دوام زیادی دارد. ورق های استیل در ابتدا بسیار براق هستند ولی به مرور زمان کدر می شوند. اما می توان با چند راهکار ساده دوباره می توان براقیت استیل را به آن بازگرداند.

براق کردن استیل

روش های براق کردن استیل

ساده ترین و در دسترس ترین ماده ای که به وسیله آن می توان ظروف استیل را صیقل داد آب گرم است. به این صورت که با آب گرم و دستمال حوله ای می توان استیل را جلا داد. در این روش استیل نباید چرب باشد و بعد از شستشو باید خشک شود تا جای لکه آب روی آن باقی نماند.

ژل گریندینگ یا روغن سنباده نیز برای براق شدن ورق استیل کاربرد دارد. این روش بیشتر برای کابین آسانسور و پله های برقی کاربرد دارد. ابتدا سطح ورق با ژل پوشانده می شود و با پارچه ای به صورت دورانی روی سطح را پاک می کنند. در پایان با یک دستمال تمیز سطح ورق را تمیز می کنند.

برای وسایل استیل می توان آن ها را در حوضچه مایع براق کننده غوطه ور کرده سپس بعد از براق شدن محصول استیل را از حوضچه خارج کرد.

همچنین سطح خارجی سطوحی مانند سماور و هود آشپزخانه را می توان با کمک الکل و دستمال نرم جلا داد. برای جلا دادن به ظروف بعد از تمیز کردن آن ها از چربی و گرد غبار با استفاده از روغن زیتون، لیمو و جوش شیرین می توان آن ها را براق کرد.

راهکار براق کردن سینک ظرفشویی:

برای ساخت سینک ظرفشویی از ورق استیل استفاده می شود.سینک به دلیل استفاده مداوم بعد از مدتی جلای خود را از دست می دهد. بعضی به اشتباه از مایع سفیدکننده برای براق کردن سینک استفاده می کنند. این کار نه تنها سینک را براق نمی کند بلکه باعث آسیب رساندن به آن می شود.

در ابتدا 2 قاشق جوش شیرین روی ظرفشویی پاشیده و با اسفنج مرطوب آن را پخش می کنیم. بعد از کمی زمان دادن ، سرکه سفید را روی آن اسپری می کنیم تا با هم واکنش نشان دهند. بعد از ۱۰ دقیقه سینک را به طور کامل شسته و با حوله ای تمیز خشک می کنیم.

نکته بسیار مهم در براق ماندن سینک ظرفشویی استفاده نکردن از سینک به مدت ۲۴ ساعت می باشد. در این مدت استیل زمان لازم برای ترمیم لایه محافظ خود را پیدا خواهد کرد.

براق کردن استیل

براق کردن قابلمه استیل

ابتدا قابلمه را شسته و خشک می کنیم. سپس مقداری آب درون آن می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا جوش بیاید.دو قاشق نمک با جوش شیرین اضافه کرده 30 دقیقه روی شعله کم قرار می دهیم. محتویات را از قابلمه خارج کرده و می گذاریم تا سرد شود.با آب و جوش شیرین خمیری تهیه می کنیم و لکه های سیاه ر از روی استیل برطرف می کنیم. در پایان با استفاده از مقداری روغن زیتون و لیمو و دستمالی نرم سطح را برق می اندازیم.

گروه تأمین محتوای فولاد 24

دیدگاه ها
×