چت

تولید آرک TH29 برای نخستین بار در ذوب آهن اصفهان

آرک TH۲۹ برای نخستین بار در ذوب آهن اصفهان بصورت آزمایشی از شمش گرید 31mn4 تولید شد در تاریخ 1 مرداد 1402 برای نخستین بار در غرب آسیا و خاورمیانه محصول منحصر به فرد" آرک TH29 " با موفقیت تولید شد.

تولید آرک TH29 برای نخستین بار در ذوب آهن اصفهان

مدیریت مهندسی نورد ذوب آهن این موفقیت را بخاطر تلاش تلاشگران واحد مهندسی نورد ذوب آهن دانسته است، مهرابی اشاره نمود تیم خبره از طریق نرم افزار آباکوس قبل از تولید کلیه مراحل طراحی کالیبران را شبیه سازی نمودند  تا در نهایت بتوانند آرکی با استانداردDIN21530 و مهم‌تر از آن بدون هیچگونه ضایعاتی و در زمان مقرر به سبد محصولات کارخانه بزرگ ذوب آهن اصفهان اضافه نمایند.

قیمت روز فولاد

کاربرد آرک TH29

تأمین ایمنی معادنی با عمق حداکثر400 متر که موجب خنثی فشارهایی که از سقف معادن وارد می‌گردد می‌شود و همچنین  افزایش ضریب ایمنی کار در معادن می‌گردد.


تفاوت آرک TH29 با TH36

این دو آرک با وجود داشتن شباهت هایی اما دارای تفاوت هایی در هنگام مراحل کالیبراسیون و نورد دارند، کلیه مراحل طراحی کالیبراسیون و هادی، تأمین و تراش غلتک‌ها، تأمین قطعات تکنولوژی مورد نیاز و آماده سازی کارگاه، مطابق گراف از پیش تعیین شده می‌باشد.


آرک های تولیدی ذوب آهن

ذوب آهن اصفهان تاکنون 3 نوع آرک با نام های ذیل تولید نموده است.

  • V21 جهت معادن با عمق حداکثر 150 متر
  • TH29 جهت معادن با عمق حداکثر 400 متر
  • TH36 جهت معادن با عمق حداکثر 600 متر

آرک TH29 ذوب آهن

مزیت آرک TH29

استفاده از آرک تولیدی جدید دو ویژگی مهم ایمنی و صرفه اقتصادی را  برای معادن  با خود همراه دارد، و از آنجایی که معادن زغالسنگ کشورمان از عمق بسیار بالایی برخوردار است این محصول کاربرد زیادی دارد.

میزان تناژ تولیدی این محصول

در حال حاضر تولید این محصول 300 تن به درخواست مشتری می‌باشد.

در پایان آرک TH29 در روز یکشنبه مورخ 15 مرداد ماه همزمان با روز خبرنگار با حضور اصحاب رسانه در ذوب آهن اصفهان رونمایی گردید و از مهمترین کاربرد این محصول می‌توان در بخش نگهداری تونل ها و معادن اشاره نمود.


منبع: گروه تأمین محتوای فولاد 24

دیدگاه ها
×