چت

جدول استاندارد ورق های فلزی

در جدول استاندارد ورق های فلزی باید نوع فولاد، ابعاد ورق و وزن آن نیز بر اساس بهترین و با کیفیت ترین استاندارد ذکر شود. این پارامترها برای خریداران بسیار حائز اهمیت است و به همین خاطر هنگام خرید به آنها توجه می کنند.

جدول استاندارد ورق های فلزی

یکی از ویژگی های فلز این است که می توان آن را به هر شکل و شمایلی که نیاز است با توجه به موارد کاربرد آن، در آورد. از زمان گذشته تاکنون ورق های فلزی کاربرد های زیادی را داشته اند به طور مثال یکی از مهمترین کاربرد ها، استفاده در آسیاب های آبی بود. به دلیل اینکه پره های این آسیاب باید از استحکام بالایی برخوردار می بود، بنابراین ورق های فلزی را به وجود آوردند تا مورد استفاده قرار دهند. در این مقاله قصد داریم تا جدول استاندارد ورق های فلزی را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

از آنجایی که ورق های فلزی اساس اصلی کار مهندسین به حساب می آید، بنابراین یک ماده اولیه باید استاندارد ها را به شکل دقیق رعایت نماید. در جدول استاندارد ورق های فلزی باید نوع فولاد، ابعاد ورق و وزن آن نیز بر اساس بهترین و با کیفیت ترین استاندارد ذکر شود. این پارامترها برای خریداران بسیار حائز اهمیت است و به همین خاطر هنگام خرید به آنها توجه می کنند.

جهت مشاهده قیمت انواع ورق کلیک کنید! 

ضخامت ورق های فولادی موجود در بازار

ورق های فولادی به دو روش نورد سرد و نورد گرم تولید می شوند و این عملیات به طور کامل می تواند بر مشخصات فیزیکی و ظاهری محصول تاثیر گذاشته و این دو ورق را از یکدیگر متمایز کند. ضخامت های تولید شده این ورق ها نیز تحت تاثیر همین عوامل متفاوت است و همچنین استاندارد در نظر گرفته شده برای ساخت هر ورق فولادی دارای تفاوت است و مقیاس واحدی برای تعیین ضخامت ورق های فولادی ندارد.

شما می توانید قیمت ورق های فولادی در ضخامت های مختلف و همچنین برند مورد نظر خود را، از وب سایت فولاد 24 مشاهده نمایید.

استاندارد ورق های روغنی

یکی از انواع ورق های فولادی ورق روغنی است که به دلیل اینکه به روش نورد سرد نیز تولید می شود، ورق سرد نیز می گویند. بنابراین می توان جدول استاندارد ورق های فلزی را برای این ورق نیز در نظر گرفت.

ورق روغنی در صنایع خودروسازی، ساختمانی و لوازم خانگی کاربرد دارد. این ورق ها براساس کیفیت به دو دسته کلی تقسیم می شوند.

ورق روغنی با کیفیت معمولی: ورق تولید شده با کیفیت معمولی بدون ترک خوردگی و دارای سطح صاف است و استاندارد فولاد آن ST12 است و جوش پذیری خوب از مزایای فولاد با استاندارد ST12 می باشد.

ورق روغنی با کیفیت کششی: ورق تولید شده با کیفیت کششی از دو فولاد ST13 و ST14 تولید می شود که ST13 خاصیت کششی بیشتری را به ورق داده و برای شکل دادن به ورق از آن استفاده می شود. ST14 در طی ساخت و در هنگام اکسیژن زدایی توسط آلومینیوم اکسیژن زدایی انجام می‌شود که این ورق ها معمولا 6 ماه پس از تولید در خط مصرف نهایی استفاده می کنند بنابراین با توجه به تاریخ انقضای مصرف این ورق ها، قیمت ورق روغنی در بازار نیز متغیر است.

جدول استاندارد ورق های فلزی در زیر برای شما قرار داده شده است که متعلق به ورق روغنی می باشد.

استاندارد ورق های روغنی

استاندارد ورق سیاه

جدول استاندارد ورق های فلزی را می توان برای ورق سیاه نیز در نظر گرفت. ورق سیاه که به روش نورد گرم تولید می شود را، ورق گرم نیز می نامند. هنگامی که رنگ ورق در عملیات ذوب آن در دمای بالا کدر شده و رو به سیاهی می رود، به آن ورق سیاه می گویند.

در ساخت ورق سیاه از فولاد هایی با استاندارد های  ST37 تا ST52 استفاده می شود. که در نهایت نتیجه این امر تولید دو نوع ورق فولادی سیاه و عرضه به بازار های فولادی می شود.
ورق سیاه صنعتی: ورق سیاه صنعتی با استاندارد A516-GR، A516-GR، A283 و ST52 تولید می شود که در صنایع کشتی سازی و مخزن سازی مورد استفاده قرار می گیرد. 
ورق سیاه معمولی: ورق سیاه معمولی از فولاد ST37 تولید می شود که در صنایع ساختمانی و سوله سازی کاربرد دارد.
جدول استاندارد ورق سیاه را می توان در زیر مشاهده کرد:

استاندارد ورق سیاه

استاندارد ورق گالوانیزه

جهت جلوگیری از خوردگی ورق، روی آن را به وسیله فلز روی گالوانیک می کنند. فرآیند گالوانیک به پوشاندن فلز اصلی توسط یک فلز محافظ گفته می شود. به طور کلی ورق گالوانیزه ورق فولادی بسیار مستحکمی است که در برابر رطوبت و خوردگی مقاوم است و حتی در رنگ های مختلفی نیز تولید می شوند که کاربرد های خاص خود را دارد.
هنگام بررسی جدول استاندارد ورق های فلزی، توجه به جدول استاندارد ورق گالوانیزه نیز بسیار حائز اهمیت است.

استاندارد ورق گالوانیزه

استاندارد ورق اسید شویی

ورق اسید شویی در واقع ورقی است که به روش نورد گرم تولید شده و در آخر توسط اسید ناخالصی های موجود بر سطح آن پاک می شود. به طور معمول و همچین عمدتا از این ورق ها در صنعت اتومبیل رانی و خودرو سازی استفاده می کنند به دلیل اینکه ورق های مورد استفاده در این صنایع باید کاملا مقاوم در برابر خوردگی باشند، ورق اسید شویی بهترین گزینه برای آن است.
جدول استاندارد ورق های فلزی  و همچنین جدول استاندارد وزنی  ورق اسید شویی نیز در زیر برای شما عزیزان قرار داده شده است تا شما با استاندارد های این ورق نیز آشنا شوید.
 
استاندارد ورق اسید شویی

استانداردهای ورق اسیدشویی

جمع بندی

این مقاله در خصوص جدول استاندارد ورق های فلزی برای شما عزیزان نوشته شده است امید است که با مطالعه آن نیاز شما رفع گردد.

جدول وزنی انواع ورق های فولادی با در نظر گرفتن وزن و ضخامت آنها در جداول موجود می باشد. جهت مشاهده قیمت روز انواع ورق های فولادی مانند قیمت روز ورق سیاه، قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق اسید شویی و ... به وب سایت فولاد 24 مراجعه نمایید.
 

دیدگاه ها
×