چت

مصالح و فناوری های نوین در صنعت ساختمان

در این مقاله به بررسی مصالح و فناوری های نوین در صنعت ساختمان میپردازیم و برخی از معروف ترین مصالح و فناوری های نوین در این مقاله بیان میکنیم.

مصالح و فناوری های نوین در صنعت ساختمان

صنعت ساختمان سازی به طور قطع جز آن دسته از صنایعی است که روز به روز در حال پیشرفت و ترقی می باشد بنابراین باید نیاز های جمعیتی که رو به رشد است را پاسخگو باشد. مصالح و فناوری های نوین در صنعت ساختمان موضوع بسیار مهمی است که در خصوص حوزه ساختمان سازی همواره مطرح می گردد. در این مقاله قصد داریم درباره موضوعات زیر بیشتر بپردازیم.

✔ مصالح و فناوری های نوین در صنعت ساختمان

✔ نوآوری های جدید در صنعت ساختمان

✔ مصالح و فناوری های نوین ساختمانی

✔  سخن آخر

مصالح و فناوری های نوین در صنعت ساختمان

بدهی است که صنعت ساختمان سازی باید در کمترین زمان ممکن بیشترین بازدهی را داشته باشد و همچنین علاوه بر سرعت بالا، کیفیت، استحکام، زیبایی و خلاقیت نیز حرف اول را می زند. مصالح و فناوری های نوین در صنعت ساختمان جز آن دسته از گزینه هایی است به منظور دستیابی و رسیدن به این هدف ابداع شده اند و برخی از آنها به طور کامل باعث بهبود و پیشرفت این صنعت شده اند. فناوری های نوین ساختمانی جهت کمک به صنعت ساخت و ساز ابداع شده اند که مهندسین و معماران به کمک آنها هیچ محدودیتی برای ساخت و ساز ساختمان های جدید ندارند.
استفاده از مصالح و فناوری های نوین در صنعت ساختمان، ساختمان هایی هرچه زیباتر، با کیفیت بالاتر، متنوع تر و سریع تر برای شما به ارمغان می آورد.

مصالح و فناوری های نوین در صنعت ساختمان

نوآوری های جدید در صنعت ساختمان

در خصوص مصالح و فناوری های نوین در صنعت ساختمان باید گفت که فناوری های نوین ساختمانی به متدهایی گفته می شود که به کاربردهای فناوری در صنعت ساخت و ساز می پردازد و با ایجاد فرصت های بهتر به بهبود عملکرد پروژه های ساختمانی می پردازد. برخی از این فناوری های نوین عبارت اند از:

  • این تکنولوژی کمک می‌ کند که کیفیت مصالح و مواد استفاده شده در ساخت ‌و ساز پیش ‌بینی شود و بهترین‌ ها برای کار مورد استفاده قرار گیرند.
  • استفاده از تکنولوژی ‌های نوین در ساختمان‌ سازی باعث افزایش بهره‌ وری این صنعت به میزان ۳۰ الی ۴۵ درصد شده است که آمار بسیار چشمگیری است.
  • استفاده از تکنولوژی‌ های نوین ساختمانی باعث عدم هدر رفت منابع طبیعی می‌ شود و به همین جهت از سوی نهادهای مختلف مورد پسند واقع شده است. نقش مصالح ساختمانی در مصرف انرژی بسیار پررنگ بوده و بایستی به آن توجه شود.
  • تکنولوژی نوین و ماشینی در صنعت ساختمان‌ سازی باعث بهبود کیفیت، افزایش سرعت کار، صرفه‌ جویی در هزینه ‌ها و غیره می‌ شود.
  • استفاده از تکنولوژی ‌های نوین در ساختمان‌ سازی باعث افزایش بهره‌ وری این صنعت به میزان ۳۰ الی ۴۵ درصد شده است که آمار بسیار چشمگیری است.
  • شبیه ‌سازی الکترونیکی که یکی از همین تکنولوژی‌ ها است باعث بهبود عملیات، افزایش ایمنی و کیفیت، کم کردن هزینه ‌ها و غیره می ‌شود. 

مصالح و فناوری های نوین ساختمانی

برخی از مصالح و فناوری های نوین در صنعت ساختمان سازی عبارت اند از:

بتن خود ترمیم شونده: بتن خود ترمیم شونده از ترک خوردگی جلوگیری کرده و در صورت ایجاد ترک‌ هم آن‌ را بازسازی می‌کند.

ورق‌های پلی کربنات: از ورق‌های پلی کربنات بجای شیشه های معمولی استفاده می کنند. این ورق ها شفاف هستند و استحکام بالایی نیز دارند. ورق های پلی کربنات خاصیت UV داشته و از عبوراشعه‌های خطرناک خورشید به درون ساختمان جلوگیری می‌کند. وزن این ورق ها کم می باشد که از آن جهت ایجاد سقف های کاذب و ورودی پارکینگ ها استفاده می شود.

آجر تصفیه کننده هوا: این آجر ها توانایی تصفیه هوای فضای داخلی دارند. 

پانل کامپوزیت آلومینیومی: پانل‌های کامپوزیتی در حال حاضر بسیار پرکاربرد می باشند. دو ورق آلومینیومی موجود در این پانل ها بسیار ساده بوده و از عملکرد مکانیکی خوبی نیز برخوردار می باشد. از طرفی این پانل در برابر شرایط محیطی همچون: گردوغبار، تابش مستقیم نور خورشید، ضربه و رطوبت و... مقاوم می باشد و دوام زیادی دارد.

کاشی حرارتی: این نوع کاشی ها با هدف تولید گرما طراحی شده است. این کاشی به گونه ای طراحی شده است که با ایجاد اختلاف ولتاژ در لعاب تعبیه شده در کاشی، آن را به یک رسانای الکتریسیته تبدیل کرده و یک عایق حرارتی شده است.

پیش ساخته‌ها: پیش ساخته ها شامل انواع بتن و ساختمان پیش ساخته است. سازه های پیش ساخته کیفیت کار را بالا میبرد و باعث افزایش سرعت ساخت و ساز می گردد به طوری که عملیات ساخت و ساز طی چند روز به اتمام می رسد.

بتن‌های رنگدانه دار: بتن‌های رنگدانه‌دار یا رنگی یکی از نمونه‌ مصالحی است که علاوه بر داشتن ظاهر بسیار زیبا، از میزان ماندگاری و کیفیت خوبی نیز برخوردار هستند. بتن‌های رنگی این مزیت را نیز دارند که شما می‌توانید آن‌ها را با انواع سبک‌های معماری هماهنگی کنید.

آجر‌های تولید شده از ته سیگار: امروزه با آجر در حال ساخت ته سیگارها را ترکیب می‌کنند و با این کار باعث افزایش استحکام آجر می‌شوند. استفاده از آجر‌های تولید شده از ته سیگار باعث حفظ پاکیزگی محیط زیست شده و هزینه های لازم برای تولید مصالح را نیز کاهش می دهد علاوه بر این وزن این نوع آجر ها کم و سبک هستند. 

مصالح و فناوری های نوین ساختمانی

سخن آخر

در این مقاله به بررسی مصالح و فناوری های نوین در صنعت ساختمان پرداخته شد و برخی از معروف ترین مصالح و فناوری های نوین در این مقاله ذکر شد. امید است که مطالب ارائه شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

شما کاربران عزیز می توانید با مراجعه به وب سایت فولاد 24 از قیمت روز تمامی مقاطع فولادی مانند: قیمت تیرآهن، قیمت انواع ورق های فولادی و... مطلع شوید.

دیدگاه ها
×