چت

چگونه گوشی موبایل خود را تنظیم کنیم که اینترنت کمتری مصرف کنیم؟

تا به حال برای هر یک از ما بسیار پیش آمده که متوجه شدیم مصرف اینترنت موبایلمان خیلی زیاد شده و بسته‌های اینترنتی که خریداری می‌کنیم خیلی سریع تمام می‌شود ما در ادامه با راهکارهایی به شما کمک خواهیم کرد تا مصرف ترافیکتان را کم تر و هزینه کمتری برای خرید اینترنت بپردازید.

چگونه گوشی موبایل خود را تنظیم کنیم که اینترنت کمتری مصرف کنیم؟

امروزه استفاده از اینترنت در میان افراد بسیار رایج شده است حتی فعالان صنف آهن و فولاد زمانی که به دنبال میلگرد خاصی هستند از فضای اینترنت استفاده زیادی می‌کنند و بطور یقین می‌توان گفت حدود90 درصد فعالان این حوزه جهت اطلاع رسانی قیمت و تبادل نظر محصولات خود با دوستان از گروه ها و کانالهای تلگرامی و حتی اینستاگرامی استفاده زیادی می‌کنند، در این حالت باید به فکر تنظیماتی در گوشی خود باشیم که بتوانیم اینترنت گوشی خود را مدیریت نماییم پس با ما همرا باشید با ادامه این مطلب بشرح عناوین ذیل:

  • روشهایی جهت کاهش مصرف اینترنت دیتای موبایلتان
  • چگونگی محدود کردن اینترنت دیتای موبایل با گوشی های اندروید و آیفون
  • خاموش کردن داده هنگامی که از آن استفاده نمی‌کنید.
  • استفاده از وای فای بجای داده گوشی
  • غیرفعال کردن بروزرسانی برنامه ها هنگام استفاده از دیتای موبایل.
  • چگونگی حذف برنامه های پرمصرف از گوشی
  • محدود کردن استفاده از فیلترشکن
  • غیر فعال کردن نوتیفیکیشن برنامه ها
  • استفاده از مرورگرهایی که کمتر اینترنت مصرف می کنند.

1-اینترنت دیتای موبایلتان را به صورت دستی محدود کنید.

از آنجایی که اینترنت‌ دیتای موبایل‌ها هیچ محدودیتی را نمی‌پذیرند و تا جایی که کاربر داده مصرف کند همراه او خواهند بود، بهتر است باهوش باشید و قبل از اینکه قبض موبایلتان بیاید برای استفاده از دیتای موبایل خود یک سقف خاص تعیین کنید. با این کار دیگر مصرف ماهیانه اینترنت دیتای موبایلتان فراتر از حد خاصی نخواهد رفت و قادر خواهید بود مخارج خود را زیرکانه مدیریت کنید و در ذیل محدودیت ها را در اندروید و آیفون به تفکیک اشاره خواهیم کرد .

اینترنت موبایل

محدود سازی اینترنت دیتا در اندروید

برای محدود سازی مصرف اینترنت دیتا روی اندروید ابتدا مسیر Settings > Network & internet > Data usage را طی کنید. سپس با روشن کردن دیتای خود گزینه Billing cycle را انتخاب کنید و وارد پنجره آن شوید.

در این پنجره دو گزینه Set data warning و Set mobile data limit خواهید داشت که با فعال کردن هر یک از آن‌ها، موبایلتان به ترتیب مصرف بیش از حد دیتا را به شما گوش زد خواهد کرد و در صورت بی‌توجهی از تبادل داده جلوگیری می‌کند.

اینترنت موبایل

محدود سازی اینترنت دیتا در آیفون

با پیمودن مسیر Settings > Cellular در آیفون‌ها به صفحه‌ای دسترسی پیدا می‌کنید که در آن لیستی از تمام اپ‌های نصب شده روی گوشی گنجانده شده. فقط کافیست کلید مقابل هر اپ را فعال یا غیرفعال کنید تا دسترسی آن اپلیکیشن به اینترنت دیتا بسته شود.

محدود سازی اینترنت

2-خاموش کردن داده هنگامی که از آن استفاده نمی‌کنید.

اگر از یک بسته‌ی اینترنت تلفن همراه دارای محدودیت حجمی استفاده می‌کنید، زمانی که قصد استفاده از اینترنت را ندارید بایستی داده‌های تلفن همراه را خاموش کنید. این خاموش کردن باعث می‌شود که اطمینان پیدا کنید اپ‌هایی که در پس‌زمینه در حال اجرا هستند از اینترنت خط تلفن همراه‌تان استفاده نمی‌کنند. همچنین این کار باعث کاهش مصرف باتری گوشی نیز می‌شود

3- بیخیال اینترنت موبایل شوید و به جای آن از وای‌فای استفاده کنید.

می‌خواهید هزینه‌ای که هر ماه بابت اینترنت پرداخت می‌کنید کم تر شود؟ پس بیخیال اینترنت دیتا شوید و یک راه دیگر برای گشت و گذار در فضا وب پیدا کنید. به طور کلی با موبایل‌ها از دو طریق می‌شود به فضای وب دسترسی داشت که یکی از آن‌ها، استفاده از اینترنت همراه دیتاست.

با این حال، می‌شود به اینترنت از طریق وای‌فای هم دسترسی داشت که هم ارزان‌تر است و هم به وفور پیدا می‌شود. الان تقریبا تمام مکان‌های عمومی از جمله کافی‌شاپ‌ها، کتابخانه‌ها، ایستگاه‌های قطار و حتی پاساژهای تجاری بزرگ مجهز به وای‌فای هستند. پس اگر به مکانی رسیدید که وای‌فای رایگان داشت، حتما دیتای موبایل خود را خاموش کنید و سریعا به آن وای‌فای عمومی متصل شوید.

4-غیرفعال کردن بروزرسانی برنامه ها هنگام استفاده از دیتای موبایل.

یکی از راهکارهایی که باعث صرفه جویی در مصرف اینترنت موبایل می‌شود این است که به بخش تنظیمات Google Play بروید منوی سمت چپ را باز نموده و در بخش تنظیمات، گزینه Auto-update apps را انتخاب کنید و در صفحه باز شده آپدیت خودکار برنامه هارا غیر فعال کنید.

در عکس زیر شما در تنظیمات مشخص می‌کنید که برنامه ها تنها زمانی که به وای فای متصل هستند به طور خودکار به روزرسانی شوند.

اینترنت کمتر

5-برنامه های پرمصرف را از گوشی خود حذف کنید.

برای کم کردن مصرف دیتای موبایل بهترین کار این است که برنامه‌های پرمصرف را از گوشی خود حذف کنید و یا جایگزین هایی برای آن ها پیدا کنید.

بسیاری از برنامه ها یی که زیاد از اینترنت استفاده می‌کنند را می‌توانید با اپلیکیشن هایی که همان کارایی را دارند اما از اینترنت کمتری استفاده می‌کنند جایگزین کنید.

6- استفاده از فیلتر شکن را محدود کنید.

حتماً می‌دانید که فیلترشکن ها به اصطلاح اینترنت را می‌خورند. هنگامی که از اینترنت موبایل استفاده می‌کنید برای صرفه جویی در مصرف دیتا به جز مواقع ضروری فیلترشکن خود را خاموش کنید.

استفاده از پروکسی در تلگرام نسبت به فیلترشکن مقدار بسیار کمتری از اینترنت را مصرف می‌کند و گزینه ی بهتری است

7- غیر فعال کردن نوتیفیکیشن برنامه ها

یکی دیگر ازترفندهای کاهش مصرف دیتای موبایل این است که نوتیفیکیشن آن برنامه را غیرفعال کنید. برای این کار می‌توانید به قسمت تنظیمات اپلیکیشن مورد نظر بروید و نوتیفیکیشن آن را غیر فعال کنید.

8-استفاده از مرورگرهایی که کمتر اینترنت مصرف می کنند

اگر از مرورگر گوشی تان زیاد استفاده می‌کنید لازم است که یک مرورگر اینترنت کم مصرف روی گوشی تان نصب کنید تا به مقدار قابل توجهی مصرف اینترنت موبایلتان را کاهش دهید.

به عنوان مثال Brave Browser یک مرورگر کم مصرف است که تبلیغات را نمایش نمی‌دهد و یا مرورگر اپرا برای اندروید گزینه‌ای دارد که به وسیله ی آن می‌توانید ویدیو‌های اینترنتی را فشرده کنید. در این صورت هنگام تماشای آنلاین ویدئوهای اینترنتی به صورت آنلاین مصرف اینترنت موبایل شما کاهش پیدا می‌کند.

مرورگرهای دیگری هم وجود دارند که استفاده از آن ها باعث کاهش مصرف اینترنت موبایل شما می‌شود.

9- مصرف اینترنت اینستاگرام را محدود کنید

اینستاگرام یکی از برنامه هایی است که علی رغم اینکه حجم زیادی از دیتای موبایل را برای نمایش عکس ها و فیلم ها به خود اختصاص می‌دهد، نمی‌توان از خیر آن گذشت ولی می‌توان با چند حرکت ساده مصرف اینترنت آن را محدود نمود:

برای کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام مانند زیر عمل کنید:

در برنامه اینستاگرام به صفحه پروفایل خود بروید. قسمت تنظیمات (setting) اینستاگرام را باز کنید در صفحه تنظیمات گزینه Account را انتخاب کنید و در صفحه ای که باز می‌شود Cellular Data Use را انتخاب کرده و گزینه Use Less Data را فعال کنید.با این کار هنگامی که از اینترنت موبایل استفاده می‌کنید ویدئوها به صورت خودکار اجرا نمی‌شوند و مصرف دیتای گوشی کم می‌شود.

مصرف اینترنت

دیگر روش های کاربردی برای کاهش مصرف اینترنت موبایل

  • هنگام استفاده از پخش آنلاین موزیک و فیلم، کیفیت آن را کم کنید تا حجم کمتری از اینترنت استفاده کنند.
  • اگر از برنامه نقشه گوگل استفاده می‌کنید می‌توانید نقشه مورد نظر خود را دانلود کنید و به صورت آفلاین در مواقع ضروری از آن استفاده کنید.
  • قبل از ارسال عکس و فیلم آن ها را بوسیله ی برنامه های مخصوص این کار، فشرده کنید.
  • به جای استفاده از اپلیکیشن فیسبوک آن را در مرورگر خود باز کنید.
  • استفاده از اپلیکیشن های کنترل مصرف اینترنت.

در کل برای کاهش مصرف اینترنت گوشی خود، اگر از همه ی ترفندهای کم کردن میزان مصرف اینترنت در گوشی همراه که در بالا معرفی شده اند استفاده کنید به مقدار قابل توجهی به کاهش مصرف دیتای موبایل خود کمک کرده اید.

منبع: گروه تأمین محتوای فولاد24

قیمت روز مقاطع فولادی

دیدگاه ها
×