چت

چگونه بهترین وکیل ملکی را انتخاب کنیم؟

همه افراد برای حل چالش‌ها و مسائل حقوقی به یک وکیل خبره نیاز دارند. حوزه فعالیت وکلای ملکی به‌شکل اختصاصی راجع‌به املاک و قوانین مربوط‌ به آن است. گروه وکلای ملکی متشکل از یک تیم حرفه‌‌ای است که تجربه زیادی در زمینه حل مشکلات حقوقی مربوط به املاک دارند.

چگونه بهترین وکیل ملکی را انتخاب کنیم؟

مراجعه به یک وکیل ملکی هنگام مواجه با دعاوی و مشکلات ملکی، یک ضرورت به حساب می‌آید. وکلای ملکی به‌شکل اختصاصی بر قوانین مربوط به املاک آشنا هستند؛ آن‌ها می‌توانند از حق موکل خود به بهترین شکل دفاع کنند و در تنظیم قراردادهای ملکی نیز به‌صورت قانونی او را راهنمایی کنند. در این مطلب، قصد داریم علاوه‌بر صحبت راجع‌به حوزه وظایف وکیل ملکی، نکات مهمی برای انتخاب بهترین وکیل ملکی در تهران را مطرح کنیم. اگر شما هم قصد انتخاب وکیل برای حل اختلافات ملکی دارید تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

چگونه بهترین وکیل ملکی را انتخاب کنیم؟

آشنایی با وکیل ملکی و حوزه وظایف او

وکلای ملکی در رشته حقوق فارغ‌التحصیل شده‌اند و علاوه‌بر داشتن پروانه وکالت، تخصص و تسلط ویژه‌‌ای روی قوانین مربوط‌ به ملک دارند. یک وکیل خوب ملکی می‌تواند به‌راحتی راه‌حلی ساده برای حل اختلافات ملکی به‌کار ببرد؛ همچنین، این وکیل خوب باید بتواند از انجام صحت معاملات با بررسی مدارک مربوطه اطمینان حاصل کند. بدین‌ترتیب، امنیت معاملات افزایش می‌یابد و خطری سرمایه و ملک موکل را تهدید نمی‌کند.

7 سوال مهم قبل از انتخاب وکیل

امروزه، تعداد وکلای ملکی بسیار زیاد است و به همین دلیل، انتخاب وکیل خوب و کاربلد در میان آن‌ها کمی سخت به‌نظر می‌رسد. اگر قصد دارید برای پرونده یا اختلافات خاص ملکی وکیل انتخاب کنید، باید از قبل به نکاتی توجه داشته باشید. در این قسمت 7 سوال مهم را مطرح می‌کنیم که با پرسیدن آن‌ها از وکیل ملکی می‌توانید کیفیت عملکرد او را تا حدودی متوجه شوید؛ در ادامه، این 7 سوال را عنوان خواهیم کرد.

7 سوال مهم قبل از انتخاب وکیل

هزینه خدمات شما چقدر است؟

بحث هزینه‌ها در هر موضوع و پرونده‌‌ای بسیار مهم است. با پرسیدن این سوال شما می‌توانید باتوجه‌به بودجه خود تصمیم به انتخاب وکیل بگیرید و از هزینه‌های پنهان در طول پرونده جلوگیری کنید. درواقع، با این ترفند شما با هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده مواجه نمی‌شوید. یک وکیل خوب همواره سعی می‌کند تخمین دقیقی از هزینه‌ها را به موکل خود ارائه دهد تا رضایت وی را جلب کند. بهتر است به‌دنبال هزینه‌های خیلی ارزان و رویایی نروید. با بررسی و مقایسه هزینه، می‌توانید تخمین بهتری از قیمت خدمات وکلا داشته باشید.

درحال‌حاضر چند موکل دارید؟

با پرسیدن این سوال از وکیل ملکی، به چند نکته پی خواهید برد. اولین نکته درباره تجربه و محبوبیت وکیل است؛ بدون شک، هرچه تعداد پرونده‌های وکیل بیشتر باشد، میزان تجربه و شهرت او بیشتر خواهد بود. نکته دوم درباره کیفیت عملکرد وکیل است. هرچند انتخاب یک وکیل باتجربه مزایای متعددی دارد، اما شما نباید وکیلی را انتخاب کنید که برای شما وقت کافی ندارد. وکیل مورد نظر باید به‌اندازه کافی وقت و انرژی داشته باشد تا به پرونده همه موکیل خود رسیدگی کند.

انتخاب بهترین وکیل ملکی

چند درصد از پرونده‌های شما در حوزه املاک و مستغلات است؟

وکلای ملکی به‌شکل تخصصی در حوزه املاک و مستغلات کار می‌کنند. اگر وکیل مورد نظر شما تعداد پرونده زیادی در این حوزه ندارد، باید در مورد انتخاب او شک کنید. معمولا، وکلای ملکی تجربه‌های خوبی در زمینه حل اختلافات ملکی دارند و بهترین راهکار قانونی را برای حل هر مسئله‌‌ای می‌دانند. با انتخاب یک وکیل ملکی خوب، روند رسیدگی به پرونده شما تسریع می‌شود.

آیا امکان ارجاع به موکلین قبلی وجود دارد؟

برای اطمینان خاطر دادن به موکل، وکیل می‌تواند او را به موکلین قبلی ارجاع دهد. اگر وکیل مربوطه از انجام چنین کاری خودداری کرد، باید در مورد عملکرد وی کمی شک کنید. هرچه پرونده‌های یک وکیل بیشتر و موفقیت‌آمیزتر باشند، ضریب اطمینان و اعتماد به وی بالاتر می‌رود.

چه کسی روی پرونده کار می‌کند؟

در بسیاری از موارد وکیل به‌تنهایی روی پرونده شما کار نمی‌کند، بلکه دارای مشاوران حقوقی است که به وی در پرونده مورد نظر کمک می‌کنند؛ به همین دلیل، لازم است تا علاوه‌بر وکیل، با مشاوران حقوقی مربوطه هم صحبت کنید تا اطمینان بیشتری به کل گروه داشته باشید.

چه چالش‌هایی پیش رو داریم؟

از وکیل ملکی راجع‌به چالش‌هایی که ممکن است با آن مواجه شوید، سوال کنید. در مسیر اختلافات ملکی چالش‌های پیچیده‌‌ای وجود دارد. برای مثال، ممکن است خانه‌‌ای دارای حق حبس باشد یا نیاز به تعمیر داشته باشد؛ درهرصورت، قبل از آغازبه‌کار از وکیل خود راجع‌به چالش‌های پیش رو سوال کنید. با این کار شما از قبل آمادگی بهتری برای گرفتن تصمیم آگاهانه درباره پرونده خود خواهید داشت.

چه تفاوتی میان کار شما و سایر وکلا وجود دارد؟

شما باید قبل از انتخاب وکیل، راجع‌به عملکرد و وجه تمایز او نسبت‌به سایرین اطمینان حاصل کنید. گاهی تجربه و اعتبار بالای یک وکیل باعث تمایز کار وی می‌شود، در برخی موارد هم ممکن است وکیل خدمات اضافه‌تری ارائه دهد. درهرصورت، لازم است در مورد جزئیات خدمات و نحوه عملکرد وی اطمینان حاصل کنید.

در چه مواردی نیاز به یک وکیل ملکی داریم؟

شما برای حل اختلافات ملکی، تنظیم قرارداد، مشاوره و... نیاز به یک وکیل متخصص در زمینه املاک خواهید داشت. یک وکیل خوب کمک می‌کند تا مسیر پرونده شما به سریع‌ترین و آسان‌ترین شکل ممکن پیش برود. به‌طورکلی، در موارد زیر نیاز به انتخاب وکیل متخصص در حوزه املاک خواهید داشت.

خریدوفروش املاک

هنگام خریدوفروش ملک شما نیاز به یک وکیل متخصص خواهید داشت. با نظارت یک وکیل، تمامی قراردادها و معاملات به‌شکل قانونی اجرا می‌شوند و شما نگرانی بابت هیچ بخشی از قرارداد نخواهید داشت. در زمان خریدوفروش ملک، تمامی اسناد، قراردادها، حساب‌های بانکی مربوطه و... توسط وکیل بررسی می‌شوند.

اجاره ملک

اگر قصد دارید ملکی را اجاره کنید یا آن را به مستاجر اجاره دهید، می‌توانید از یک وکیل ملکی متخصص کمک بگیرید. یک وکیل خوب می‌تواند به شما در تنظیم قرارداد اجاره کمک کند و تمامی حقوق و امتیازات مربوطه را نیز مورد بررسی قرار دهد. در عقد قرارداد باید نکاتی ذکر شوند تا امتیازات و حق و حقوق طرفین معامله کاملا روشن باشد؛ بدین‌ترتیب، با گذر زمان هیچ‌یک از طرفین متضرر نخواهند شد.

تنظیم وصیت‌نامه

برای تنظیم وصیت‌نامه حرفه‌‌ای و قانونی به یک وکیل حرفه‌‌ای در حوزه املاک احتیاج دارید. یک وکیل حرفه‌‌ای به تمامی نکات و قوانین مهم درباره تنظیم وصیت‌نامه آگاه است؛ به همین دلیل، می‌تواند بهترین وصیت‌نامه را به‌شکل د‌ل‌خواه فرد تنظیم کند تا تقسیم ملک و املاک به ورثه صورت گیرد.

حل اختلافات با وکیل ملکی

اختلافات ملکی در حوزه‌های مختلفی ممکن است به‌وجود آیند، مرزنگاری‌ها، تقسیم بنا، فروش ملک مشاع و... ازجمله رایج‌ترین اختلافات ملکی هستند که افراد را دچار چالش می‌کنند. یک وکیل حرفه‌‌ای با تسلط روی قوانین مربوط به املاک، می‌تواند بهترین و ساده‌ترین راه برای حل این اختلافات را پیشنهاد کند.

مشاوره حقوقی

اگر تسلط کافی به قوانین ملکی ندارید و راجع‌به مسئله‌‌ای خاص سوالات بزرگی دارید، مراجعه به یک وکیل خوب بهترین راهکار است. معمولا، وکلای باتجربه به قوانین کشوری درباره املاک کاملا مسلط هستند و می‌توانند به سوالات شما پاسخ‌های قانونی درستی بدهند؛ بنابراین، قبل از هر اقدامی ابتدا از یک وکیل مشاوره حقوقی بگیرید.

انتخاب بهترین وکیل ملکی در تهران

همه افراد برای حل چالش‌ها و مسائل حقوقی به یک وکیل خبره نیاز دارند. حوزه فعالیت وکلای ملکی به‌شکل اختصاصی راجع‌به املاک و قوانین مربوط‌ به آن است. گروه وکلای ملکی متشکل از یک تیم حرفه‌‌ای است که تجربه زیادی در زمینه حل مشکلات حقوقی مربوط به املاک دارند. تنظیم و نظارت قراردادی، اعاده دادرسی ملکی، اخذ استعلامات مرتبط ملکی، طرح و پیگیری کلیه دعاوی مربوط به املاک و تنظیم لوایح مختلف ازجمله مهم‌ترین خدمات این مجموعه به‌شمار می‌روند. برای حل مشکل حقوقی و اطلاع از جزئیات عملکرد این تیم می‌توانید از خدمات مشاوره تلفنی رایگان این مجموعه استفاده کنید. برای استفاده از خدمات مشاوره تلفنی رایگان می‌توانید با شماره 02144262535 تماس حاصل فرمایید.

منبع مطلب: بهترین وکیل ملکی همراه با مشاوره رایگان

دیدگاه ها
×