چت

پیش بینی کاهش قیمت طلا پس از تعطیلات ژانویه

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با بیان اینکه قیمت طلا و سکه بعد از تعطیلات سال جدید میلادی کاهش پیدا می کند گفت: بانک مرکزی بازهم بازار ارز را تحت کنترل در می آورد.

پیش بینی کاهش قیمت طلا پس از تعطیلات ژانویه

به گزارش فولاد24 و به نقل از تسنیم، محمد کشتی آرای، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه گفت: قیمت اونس جهانی با کاهش قیمت نفت و کاهش ارزش سهام به بالاترین سطح در 15 ماه اخیر رسیده است. در بازار داخلی نیز با صعود قیمت جهانی و افزایش بهای ارز، قیمت ها به بالاترین سطح در چند روز اخیر رسیده است.

وی با بیان اینکه قیمت طلا و سکه در چند روز اخیر 11 درصد افزایش یافته افزود: در بازار خرید و فروش هم انجام می شود ولی معمولاً‌ وقتی قیمت ها صعودی می شود خریداران جدید وارد بازار می شوند. این خریداران از ترس افزایش، بیشتر برای خرید طلا و سکه مراجعه می کنند.

کشتی آرای این سوال که آیا قیمت ها بازهم در روزهای آینده افزایش می یابد؟ پاسخ داد : فکر نمی کنم این افزایش ادامه دار باشد.البته پیش بینی می شد در روزهای پایانی سال میلادی نوساناتی داشته باشیم ولی در چند روز آینده قیمت جهانی طلا به ثبات می رسد و در بازار داخلی نیز اقدامات بانک مرکزی در کنترل قیمت ارز ادامه دارد و قیمت ها به ثبات می رسد.

منبع:تسنیم

دیدگاه ها
×