چت

پیش‌بینی بازار ارز و طلا در هفته پیش‌رو

این هفته شاخص دلار با افتی 0/5 درصدی مواجه شد و به کمتر از 97 واحد رسید. افت ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان در بهبود معاملات هفتگی طلا تاثیرگذار بود. به علت تعطیلی بازارهای اروپایی و آمریکایی در تعدادی از روزهای کاری این هفته، حجم معاملات در بازارهای مالی و کالایی از جمله بازار طلا در هفته پیش‌رو کمی پایین خواهد آمد امری که می تواند نوسات غیرمتعارفی را بر معاملات حاکم کند.

پیش‌بینی بازار ارز و طلا در هفته پیش‌رو

این هفته شاخص دلار با افتی 0/5 درصدی مواجه شد و به کمتر از 97 واحد رسید. افت ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان در بهبود معاملات هفتگی طلا تاثیرگذار بود. با پایان یافتن نشست بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه مشخص شد که این نهاد موضع خود را در زمینه افزایش نرخ بهره تلطیف کرده و در نظر دارد در سال آینده نرخ بهره را تنها دو مرتبه افزایش دهد. این تصمیم به افت بیش از پیش شاخص دلار منجر شد. با این وجود به تبع سقوط وال استریت در پایان هفته و احتمال تعطیلی دولت آمریکا بار دیگر دلار به عنوان دارایی امن مورد توجه قرار گرفت و همین امر به افت قیمت طلا در روز جمعه منجر شد.

وضعیت تکنیکال پیش‌روی بازار ارز

از دیدگاه تکنیکال در چهارچوب زمانی هفتگی با توجه به معیارهایی مانند میانگین‌های متحرک‌های 5 هفته‌ای، 10 هفته‌ای و 20 هفته‌ای و همچنین نوسانگرهایی مانند RSI، MACD و ADX احتمال تضعیف بسیاری از ارزهایی مطرح مانند یورو، پوند، دلار کانادا، دلار استرالیا، و فرانک سوئیس در برابر دلار آمریکا بالاست امری که می تواند بازار طلا را زیر فشار قرار دهد. در این میان در جفت ارز دلار نیوزلند- دلار آمریکا و ین ژاپن- دلار آمریکا وضعیتی خنثی‌ دیده می‌شود.

کشمکش‌های بودجه فدرال

شنبه شب به تبع عدم توافق نمایندگان سنا و دولت آمریکا بر سر بودجه سال آینده، فعالیت بخش‌های از دولت فدرال به حالت تعطیل در آمد. این هفته شاهد تداوم چانه‌زنی‌ها بر سر بودجه خواهیم بود. انتظار می‌رود تعطیلی دولت تا روز پنج‌شنبه ادامه یابد اما اگر تا پایان سال جاری میلادی توافق اساسی بر سر بودجه صورت نگیرد، تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن می تواند افزایش یابد.

تحولات وال استریت

اصلاح شاخص‌های اصلی وال استریت این هفته سرانجام از 20 درصد فراتر رفت و به صورت رسمی بازار بورس وارد وضعیت خرسی شد. در هفته پیش رو اگر روند تزلزل شاخص‌ها تداوم یابد، مسلما شاهد ورود سرمایه‌ها به بازار فلزات قیمتی خواهیم بود.

گزارش‌ها اقتصادی تاثیرگذار بر بازار طلا

این هفته به علت برگزاری جشن کریسمس و تعطیلات رسمی در بسیاری از کشورهای آمریکایی، اروپایی و آسیایی تقویم اقتصای خلوت است. روز دوشنبه بازارهای آمریکا، بریتانیا، کانادا و استرالیا به وقت محلی تا ظهر فعالیت دارند و در کشورهایی مانند ژاپن و آلمان شاهد تعطلات کل روز هستیم. روز سه‌شنبه نیز بازارهای بسیای از کشورهای مطرح همچون آمریکا و کشورهای بزرگ اروپایی در تعطیلات کامل به سر خواهند برد. تعطیلی بازارهای بریتانیا، نیوزلند، استرالیا، کانادا و آلمان در روز چهارشنبه نیز تداوم خواهد یافت.

دوشنبه: گزارش قابل اعتنایی در این روز متشر نمی شود.

سه‌شنبه: گزارش قابل اعتنایی در این روز متشر نمی شود.

چهارشنبه: سخنرانی رئیس بانک مرکزی ژاپن

پنجشنبه: شاخص اطمینان مصرف‌کنندگان آمریکا در ماه دسامبر- فروش خانه‌های نوساز آمریکا در ماه نوامبر

جمعه: فروش خانه‌های در حال ساخت آمریکا در ماه نوامبر

پیش‌بینی هفته پیش‌رو (چهارچوب زمانی هفتگی در بازار نقدی):

هشدارهای نزولی: برخورد قیمت با باند بالایی بولینگر

هشدارهای صعودی: قرارگیری قیمت در سطوح بالا‌تر از میانگین موزون نمایی 62 هفته‌ای (1252 دلار)- تثبیت قیمت در سطوح بالاتر از میانگین موزون نمایی 5 هفته‌ای (1239) و میانگین موزون نمایی 13 هفته‌ای (1229)

سیگنال تایید: نمودار RSI روندی صعودی به خود گرفته و هیستوگرام MACD فاصله خود را با خط سیگنال افزایش داده است.

حمایت‌های پیش‌رو: منطقه حمایتی مهمی در محدوده 1250 تا 1252 دلار( میانگین 62 روزه) در مسیر طلا قرار دارد. حمایت بعدی در سطح 1246 دلار است. سناریوی بدبینانه افت قیمت تا حمایت 1239 دلار(میانگین 5 روزه) است.

مقاومت‌های پیش رو: دو مقاومت 1261 و 1266 دلار پیش روی طلا قرار دارد.

نتیجه‌گیری: اگر قیمت به سطوح کمتر از میانگین 62 هفته‌ای نفوذ نکند، طلا شانس زیادی برای تداوم روند صعودی دارد.

منبع:دنیای بورس

×