چت

نماینده مجلس: طرح تولید پایدار زنجیره فولاد کمک به رفع موانع تولید است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد که در کمیسیون صنایع مجلس تصویب شد، در راستای رفع موانع تولید و کمک به اقتصاد کشور است.

نماینده مجلس: طرح تولید پایدار زنجیره فولاد کمک به رفع موانع تولید است.

به گزارش معدن نیوز -نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد که در کمیسیون صنایع مجلس تصویب شد، در راستای رفع موانع تولید و کمک به اقتصاد کشور است.

علی‌اکبر علیزاده افزود: طرح تولید پایدار زنجیره فولاد، به سبب جلوگیری از خام فروشی، رفع موانع و حرکت تولید به سمت انتهای زنجیره در صحن علنی مجلس مطرح و به تصویب رسید. 

وی اظهارداشت: بدون شک با اجرای کامل این طرح، قیمت صنایع فولادی کاهش می‌یابد و در همین راستا ضمن افزایش ارزش پول ملی، رفع مشکل کاهش کالاهای تولیدشده در صنایع مورد نیاز ورق فولاد از جمله خودرو و لوازم‌خانگی را شاهد هستیم. 

علیزاده ادامه داد: در راستای این طرح، موانع موجود بر ورود زنجیره فولاد به بورس برداشته شد و عرضه کل زنجیره فولاد در بورس به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از راه‌های موثر بر خارج شدن از خام فروشی، معافیت مالیاتی برای محصولات انتهای زنجیره فولاد است که در این زمینه همچنان محصولات میانی و ابتدایی فولاد باید مالیات مربوطه را پرداخت کنند. 

نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مجلس با تصویب و اصلاح روند اجرای این طرح به دنبال اثرگذاری بلندمدت این صنعت در رشد اقتصادی کشور و کاهش قیمت کالاهای مرتبط با فولاد است.

در تاریخ ۲۳ دی ۱۳۹۹ در جلسه علنی مجلس، کلیات طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیمی با ۱۸۶ رای موافق و ۲۲ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از ۲۱۶ آرای ماخوذه مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت.

بر اساس این طرح کلیه تولیدکنندگان محصولات زنجیره فولاد غیر از محصولات لوله و پروفیل با رعایت مفاد بند ج ماده ۳۶ قانون احکام دائمی برنامه ششم توسعه کشور برای فروش داخلی ملزم به عرضه و فروش در بورس کالا می باشند و معامله محصولات فولاد در خارج از بورس ممنوع می‌شود./معدن نیوز

دیدگاه ها
×