چت

محدودیت های دولتی به مشکلات صادرات فولاد دامن زده

عضو انجمن فولاد گفت: دولت نیز با محدود کردن صادرات از طریق آیین نامه ها و دستورالعمل های متفاوت به مشکلات صادرات دامن زده است. از طرف دیگر شرکت های فولادی به دلیل فشار تحریم ها با هزینه های جدیدی روبرو شده اند.

محدودیت های دولتی به مشکلات صادرات فولاد دامن زده

عضو انجمن فولاد با اشاره به اینکه در حال حاضر با وجود تحریم ها، صادرات محصولات فولادی شرکت های همچون ذوب آهن اصفهان ادامه دارد، گفت: البته شرکت های فولادی به دلیل فشار تحریم ها با هزینه های جدیدی برای صادرات روبرو می شوند، از طرف دیگر دولت نیز با محدود کردن صادرات از طریق آیین نامه ها و دستورالعمل های متفاوت به مشکلات جدیدی برای صادرات دامن زده است.

بهادر احرامیان با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان تولید بیش از دو برابر نیاز داخلی است، گفت: در حال حاضر قیمت میلگرد(پر مصرف ترین محصول) برابر با قیمت قراضه در بازار جهانی است، همچنین قیمت سایر محصولات فولادی نیز نسبت به قیمت ها در بازار جهانی کمتر است.

او با بیان اینکه واردات محصولات فولادی 70 درصد کاهش داشته است، افزود: در شرایط کنونی این تحریم ها صادرات را مشکل تر می کند و به واسطه آن میزان عرضه داخلی بیشتر می شود و کاهش قیمت محصولات فولادی دوباره ادامه می یابد، به همین دلیل دغدغه ها در بازار فولاد بیشتر شده و حتی ممکن است باعث افزایش قاچاق این محصولات از کشور شود.

او با بیان اینکه عرضه مواد اولیه فولاد کاهش چندانی نداشته است، گفت: پس از تحریم ها تغییری در قیمت سنگ آهن ایجاد نشده است، حالا باید دید در ادامه چه تغییراتی در میزان عرضه مواد اولیه فولاد و در نهایت قیمت تمام شده محصولات زنجیره فولاد به وجود می آید. وی همچنین افزود: تاکنون تغییر محسوسی در بازار محصولات فولادی و سایر تولیدات زنجیره فولاد در نتیجه تشدید تحریم ها به وجود نیامده است، اما پیش بینی می شود در آینده با تشدید تحریم ها تغییراتی در میزان عرضه محصولات به وجود آید، از این رو باید تدابیری از همین الان اتخاذ شود تا کمترین اثر بر میزان تولید و صادرات به وجود آید.

منبع:موج

×