چت

«فولادی‌ها» نخستین خریداران برق سبز در بورس

علی نقوی گفت: فولادی‌ها می‌توانند برق خود را به چند روش از بورس انرژی ایران تهیه کنند.

«فولادی‌ها» نخستین خریداران برق سبز در بورس

آقای نقوی مدیر عامل بورس انرژی با بیان اینکه یکی از راهکار‌های کاهش ناترازی برق ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر است، گفت: ابتدای خردادماه امسال تالار برق سبز بورس انرژی راه‌اندازی شد و نخستین خرید‌های این برق را شرکت‌های فولادی انجام دادند.

او گفت: هم‌اکنون ۱۳۰ نیروگاه تجدیدپذیر در ایران وجود دارند و ۱.۱ درصد برق کشور را تامین می‌کنند. تا پیش از این سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) به صورت قرارداد‌های خرید تضمینی برق این نیروگاه‌ها را خریداری می‌کرد و به شبکه برق تحویل می‌داد، ولی با راه‌اندازی تالار برق سبز در بورس انرژی ایران، مسیر جدید و شفافی فراهم شده است و شرکت‌های فولادی و سایر صنایع می‌توانند از این طریق بخشی از برق مورد نیاز خود را تامین کنند.

نقوی اعلام کرد: خرید برق تجدیدپذیر از تالار برق سبز بورس انرژی این مزیت را برای خریداران دارد که در زمان پیک بار مصرف مشمول خاموشی نخواهند شد.

مدیرعامل بورس انرژی ایران راهکار دیگر تامین برق از طریق بورس انرژی را خرید واحد‌های صندوق‌های پروژه توسط فولادی‌ها اعلام کرد و گفت: بدین ترتیب این شرکت‌ها به نوعی در تاسیس نیروگاه‌ها سهیم شوند و از این طریق نیز مشمول خاموشی نخواهد شد.

به گفته نقوی، برای آنکه مصرف‌کنندگان بزرگ برق بهتر بتوانند برای برق مصرفی خود در زمان پیک بار مصرف برق برنامه‌ریزی کنند، راهکار‌های دیگری نیز در بورس انرژی ایران اندیشیده شده است که در هفته‌های آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد./ باشگاه خبرنگاران جوان 

×