چت

زمان خوبی برای کارخانه فولاد یا معدن زغال سنگ در چین نیست.

تولیدکنندگان مواد خام چین در خط مقدم #کاهش_سود صنعتی قرار دارند زیرا تقاضای ضعیف و کاهش قیمت قیمت در کارخانه‌های فولاد، کارخانه‌های ذوب فلزات، شرکت‌های شیمیایی و معدنچیان زغال‌سنگ به حاشیه می‌رسند.

زمان خوبی برای کارخانه فولاد یا معدن زغال سنگ در چین نیست.

در حالی که سرعت کاهش در ماه آوریل در بسیاری از بخش ها کاهش یافت - تا حد زیادی به دلیل اثر پایه مقایسه با سال گذشته که شانگهای در قرنطینه بود - تضعیف سودآوری در معادن زغال سنگ بدتر شد. تولیدکنندگان فلزات آهنی، که شامل سازندگان فولاد برای ساختمان‌ها و خودروها می‌شود، بدترین عملکرد را در ماهانه داشتند.

معدنچیان زغال سنگ در بزرگترین تولیدکننده جهان با سقوط قیمت ها دست و پنجه نرم می کنند زیرا افزایش تولید داخلی با واردات انبوه افزایش یافته و ذخایر را به سطوح بالای تاریخی رسانده است. قیمت معیار در بندر Qinhuangdao امسال با 18 درصد کاهش به پایین‌ترین حد خود از ابتدای سال 2022 رسیده است. با تأکید بر تقاضای ضعیف صنعتی برای سوخت، قیمت گاز طبیعی مایع از ابتدای سال 40 درصد کاهش یافته است.
این کاهش با روند معمول مخالف است، زیرا علیرغم افزایش دما، زمانی که بیشتر کشور مجبور به افزایش سیستم تهویه مطبوع است، رخ می دهد.
شرکت تحقیقاتی Fengkuang Coal Logistics که همچنین به سهم فزاینده انرژی‌های تجدیدپذیر در ترکیب انرژی چین اشاره کرد، گفت: «روزهای خوب قیمت‌های بالای زغال‌سنگ اساساً رو به پایان است.
طرف دیگر این است که کاهش قیمت ها به نفع نیروگاه هایی است که با سوخت های فسیلی کار می کنند. تونی فی، تحلیلگر BOCI Research Ltd گفت، عملیات زغال‌سنگ تولیدکنندگان مستقل برق احتمالاً از سه ماهه دوم به سوددهی تبدیل خواهد شد، زیرا به اصطلاح اسپرد تیره - حاشیه سود نرخ برق نسبت به هزینه‌های زغال سنگ - بیشتر می‌شود.
در همین حال، کارخانه‌های فولاد در اواسط سال گذشته زنگ خطر را در مورد شرایط بحرانی در صنعت در اوج قرنطینه‌های کووید در چین به صدا درآوردند. با کاهش تقاضای فصلی، تابستان تاریک دیگری در پیش است. بازگشایی اقتصاد پس از همه‌گیری به سختی باعث بهبود اوضاع شده است و فصل ساخت‌وساز ناامیدکننده در سه ماهه دوم باعث کاهش قیمت‌ها توسط کارخانه‌ها شد.
چین احتمالا امسال دوباره تولید را کاهش می دهد تا به اهداف آب و هوایی خود که باید از قیمت ها و حاشیه ها حمایت کند کمک کند. اما در غیاب افزایش مجدد تقاضا، این آرامش سردی برای بزرگترین صنعت فولاد جهان خواهد بود، و اکنون همه نگاه ها به این است که آیا پکن آماده است تا سطوح محرکی را که تاکنون بازارها را ناامید کرده است، گسترش دهد./MINING

دیدگاه ها
×