چت

ذوب آهن تیرآهن بال شیبدار 200 را در کشور تولید کرد

با همت مهندسان و تلاشگران ذوب آهن اصفهان در مجموعه مهندسی نورد، طراحی و تولید آزمایشی موفقیت‌آمیز تیراهن IPN200 براساس استاندارد DIN1025.EN10024 PART:1 تولید شد.

ذوب آهن تیرآهن بال شیبدار 200 را در کشور تولید کرد

مهندس یوسف‌زاده، مدیر مهندسی نورد در خصوص تولید تیرآهن بال شیبدار 200 با همت مهندسان و تلاشگران ذوب آهن اصفهان، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی معاونت بازرگانی ذوب آهن برای تولید صادراتی این محصول و در راستای سیاست‌های شرکت جهت تولید و توسعه پروفیل‌های طویل نوردی برای دست‌یابی به بازار محصولات جدید چه در داخل کشور و چه با اهداف صادراتی، برنامه مطالعه و ارزیابی امکانات لازم برای تولید این محصول، از حدود یک ونیم ماه قبل شروع شد. پس از ارزیابی مثبت شرایط موجود درنورد 650، طراحی آن در کمتر از 20 روز تکمیل و مراحل آماده‌سازی غلتک‌ها و هادی‌ها نیز در کمتر از 20 روزخاتمه یافت که درنوع خود رکوردی جدید محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه درتولید این پروفیل از فولاد با گرید ST55 یا S335JP استفاده می‌شود، دارای استحکام مکانیکی بالاتر و از ممان اینرسی بالاتری در محور Y-Y برخوردار است که پس از آبکاری باهدف افزایش مقاومت خوردگی، ازاین محصول با مصارف صنعتی در بخش صنعت برق به‌عنوان پایه‌های انتقال کابل برق فشار قوی، در کشورهای اطراف ایران کاربرد وسیعی دارد. وی از کلیه عوامل دست‌اندرکار تولید این پروفیل جدید از جمله بخش طراحی کالیبر مهندسی نورد، مسئولان و پرسنل زحمتکش نورد 650، مسئولان و پرسنل زحمتکش کارگاه‌های میانی، مسئولان و پرسنل زحمتکش مدیریت کیفیت قدردانی کرد.

منبع:فلزات آنلاین

دیدگاه ها
×