چت

دنبال سخت‌گیری‌های بیشتر اتحادیه اروپا در واردات فولاد

کشورهای عضو اتحادیه اروپا احتمالا این هفته ساختار جدیدی برای محدودسازی واردات فولاد به ۲۸ کشور عضو تصویب می‌کنند، البته جولای ۲۰۱۸ نیز اتحادیه اروپا محدودیت‌هایی برای واردات ۲۳ محصول فولادی برای ۲۰۰ روز اعمال کرد که تا ۴ فوریه ۲۰۱۹ اعتبار دارد. حال رای‌گیری جدیدی که ۱۶ ژانویه صورت می‌گیرد مربوط به محدود‌سازی واردات فولاد برای ۳ سال تا سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

دنبال سخت‌گیری‌های بیشتر اتحادیه اروپا در واردات فولاد

تصمیم‌گیری اتحادیه اروپا برای محدود‌سازی واردات فولاد به دنبال اقدام آمریکایی‌ها که مارس سال گذشته اعلام و تعرفه‌هایی بر واردات فولاد و آلومینیوم اعمال شد، صورت گرفته است.این اقدامات آمریکا، اروپایی‌ها را نگران کرد بازار فولاد اروپا پر از محصولات فولادی شود که دیگر امکان ورود به آمریکا را ندارند. عرضه‌کننده‌های اصلی فولاد به حوزه یورو کشورهای چین، هند، روسیه، کره‌جنوبی، ترکیه و اوکراین هستند.

بازارهای مصرف‌کننده در اروپا کاملا مخالف اعمال چنین تعرفه‌هایی بر واردات فولاد هستند. به‌عنوان نمونه اتحادیه خودروسازان اروپا بر این باور است که این راهکارها به کشورهای اروپایی آسیب می‌زند. به نظر این اتحادیه از آنجاکه صادرات فولاد سایر کشورها به آمریکا در این مدت افت جزئی داشته در نتیجه نگرانی از افزایش بی‌رویه فولاد وارداتی در بازارهای اروپا بی‌مورد است.

منبع:فولادایران

×