چت

دلار امروز 12 شهریور چقدر می‌شود؟

دلار در چهارمین روز هفته به کانال ۲۴ هزار تومانی وارد شد. روز سه‌شنبه، اسکناس آمریکایی توانست با تکیه بر افزایش فعالیت خریداران تا محدوده ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومانی پیشروی کند. باید دید امروز قیمت دلار تغییری می‌کند؟

دلار امروز 12 شهریور چقدر می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، آخرین قیمت دلار تا پیش از شروع بازار امروز چهارشنبه 12 شهریور چقدر بود؟ امروز چه سیگنال‌هایی برای قیمت دلار قابل مشاهده است؟

دنیای اقتصاد در همین مورد نوشته است: دلار در چهارمین روز هفته به کانال ۲۴ هزار تومانی وارد شد. روز سه‌شنبه، اسکناس آمریکایی توانست با تکیه بر افزایش فعالیت خریداران تا محدوده ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومانی پیشروی کند، ولی از این محدوده میزان فروش‌ها شدت گرفت تا اینکه حدود ساعت ۴ بعدازظهر روی عدد ۲۴ هزار و ۵۰ تومان قرار گرفت.

بازارساز که در اوایل معاملات قیمت فروش دلار خود را تا ۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان بالا برده بود، از اواسط روز قیمت خود را کاهش داد و در انتهای روز به زیر کانال ۲۳ هزار تومانی برد و روی عدد ۲۲ هزار و ۹۰۰ تومان قرار داد. به گفته برخی فعالان، این حرکت بازارساز با توجه به افت قیمت درهم می‌توانست چنین انتظاری را در بازار ایجاد کند که قیمت دلار در راه افت بیشتری قرار دارد.

این حرکت به‌نظر نمی‌رسد که بهای واقعی هم برای بازارساز به همراه داشته باشد، چرا که معمولا صرافی‌های بانکی پس از ساعت ۳ بعدازظهر فروش‌های زیادی ندارند. در واقع به‌نظر می‌رسد این تغییر کانال قیمتی در صرافی‌های بانکی بیشتر سعی داشته است که از لحاظ انتظاری، فضای بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

اگر قیمت دلار در اواخر روز دچار افت بیشتری نشود، بازارساز می‌تواند امروز در ابتدای معاملات، قیمت فروش خود را بالا بیاورد و مانع از ورود تقاضای آربیتراژی به بازار شود.

با این حال، به‌نظر می‌رسد حداقل تا ساعت ۴ بعدازظهر روز سه‌شنبه سیاست بازارساز تا حدی در کاهشی شدن قیمت دلار در بازار آزاد اثر داشت. قیمت در ابتدای روز به گونه‌ای سیر صعودی داشت که برخی بازیگران ارزی حتی صحبت از عبور این ارز از محدوده ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی می‌کردند. با این حال، در اواخر روز قیمت بار دیگر در گیر و دار شکست مرز ۲۴ هزار تومانی قرار گرفته بود.

نوسانات در انتهای روز زیاد شده بود و تقابل فروشندگان و خریداران به سطح بالایی رسیده بود. ممکن است در معاملات پشت خطی هر اتفاقی رخ داده باشد و قیمت ابتدای روز چهارشنبه را تحت تاثیر قرار دهد.

با این حال، این مساله کاملا به چشم می‌آمد که سطح بی‌ثباتی در بازار بیشتر از روزهای گذشته بود. در این میان، با وجود افت قیمت از سقف روزانه، برخی تحلیلگران فنی عنوان می‌کردند که تا زمانی که قیمت دلار بالای سطح ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی قرار دارد، احتمال رشد قیمت بیشتر از کاهش خواهد بود.

×