چت

حادثه شکستن سد معدن سنگ آهن در برزیل و اثرات آن بر بازار

روزهای اخیر بازار واردات سنگ آهن چین تغییر جدی نداشته و خرید ها کمتر شده است.

حادثه شکستن سد معدن سنگ آهن در برزیل و اثرات آن بر بازار

سنگ آهن خلوص 62 درصد استرالیا حدود 75.4 دلار هر تن سی اف آر شنیده شده است. اغلب فولادسازان چینی موجودی کافی برای تعطیلات در انبارها دارند و بعید است در آینده نزدیک رشد تقاضای جدی مشاهده شود. انتظار می رود قیمت ها تا پایان تعطیلات فوریه در چین در همین حدود بماند تا چینی ها خرید را از سر بگیرند.

البته در این میان با شکستن سد آب یکی از معادن شرکت معدنی واله برزیل که دست کم 50 نفر کشته و 200 نفر نیز مفقود شده اند باید روزهای آینده منتظر بود تا تاثیرات این خبر بر بازار سنگ آهن نمایان شود. تاثیر این حادثه بر عرضه سنگ آهن در بازارهای جهانی تا اواخر سه ماهه نخست سال نمایان می شود چون تقاضای چینی ها آن زمان بهتر خواهد شد.

قیمت سنگ آهن از اوایل ماه گذشته میلادی تاکنون حدود 15 دلار رشد قیمت داشته است و چنین حادثه ای معمولا موجب اختلال در تولید و افزایش برخی بازرسی ها از معادن می شود. سال 2015 نیز این شرکت معدنی با حادثه ای مشابه مواجه شده بود که موجب توقف تولید گندله و کنسانتره سنگ آهن خلوص بالای آن معدن شد که تاکنون نیز ادامه داشته است. قابل ذکر است برای آنکه استفاده از سد ها در فرایند تولید سنگ آهن کاهش یابد، تولید سنگ آهن به روش خشک در حال توسعه است و تا چند سال آینده گسترش خواهد یافت.

منبع:فولادایران

×